اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس‌کل سازمان نظام پرستاری خبر داد:

کمبود 110 هزار پرستار در کشور

خبرگزاری فارس: رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور از کمبود 110 هزار پرستار در کشور خبر داد.

کمبود 110 هزار پرستار در کشور
غضنفر میرزابیگی در حاشیه اختتامیه جشنواره فرهنگی ورزشی پرستاران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار داشت: در حال حاضر کمبود نیروی انسانی و پرستار مهم‌ترین مشکل سازمان نظام پرستاری کشور است که باید تا پایان برنامه پنجم توسعه تا حدی این کمبود جبران شود.
وی افزود: اکنون 112 هزار پرستار در بخش‌های دولتی و خصوصی مشغول به فعالیت هستند که باید این آمار بر اساس نیاز کشور به 220 هزار نفر افزایش یابد.
مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به وجود 130 دانشکده پرستاری در سطح کشور، بیان داشت: سالانه 6 تا 7 هزار دانشجوی پرستاری فارغ‌التحصیل می‌شوند.
میرزابیگی به قانون جذب استخدام 23 هزار پرستار در سطح کشور در طول سال گذشته و امسال اشاره کرد و افزود: این میزان جذب شده اما با استخدام این افراد هنوز با کمبود 110 هزار پرستار طبق استاندارد جهانی مواجه هستیم.
وی اعلام کرد: طبق استاندارد جهانی به ازای هر تخت بیمارستانی باید دو پرستار وجود داشته باشد که در حال حاضر این رقم در کشورمان نیم پرستار به ازای هر تخت بیمارستانی است.
میرزابیگی اعلام کرد: تا پایان برنامه پنجم توسعه باید تامین نیروی پرستار به شاخص 1.8 پرستار به ازای هر تخت برسد که در حال حاضر این شاخص بین 7 /0 تا 8/0 به ازای هر تخت است.
رئیس سازمان نظام پرستاری کشور در ادامه از ساماندهی ساعت کاری پرستاران در کشور در راستای اجرای قانون بهره‌وری خدمات پرستاری خبر داد و گفت: ساعت کاری پرستاران از 46 ساعت در هفته به 40 ساعت در هفته و 160 ساعت در ماه کاهش یافته است.
میرزابیگی اضافه کرد: به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت به سه کادر پرستاری نیاز داریم که این رقم در کشورهای توسعه یافته به 9 در 100 هزار نفر است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر جمعیت 70 میلیون نفری ایران به 220 هزار کادر پرستاری نیازمند است که در حال حاضر فقط 110 هزار نیروی پرستار نیاز دارد که خود را به استاندارد جهانی نزدیک کند.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول