اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

توسعه سلامت رسالت اصلی پرستاران است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان توسعه سلامت جوامع بشریت و آموزش تغذیه در کنار فعالیت‌های جسمانی را رسالت اصلی پرستاران عنوان کرد.

توسعه سلامت رسالت اصلی پرستاران است
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج طیب قدیمی در مراسم پایانی پنجمین جشنواره فرهنگی ورزشی پرستاران کشور در تالار ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی کردستان، اظهار داشت: جامعه پزشکی و پیراپزشکان و پرستاران به عنوان نماد سلامت نباید هیچ‌گاه از سلامت خود غافل شوند و برای رسیدن به سلامت جسمی و روحی باید الگو و نماد عملی جامعه باشند.
وی در ادامه با اشاره به رسالت مهم و خطیر پرستاران در جامعه، افزود: پرستاران به عنوان سفیدپوشان نماد سلامت هستند و باید در تمام جنبه‌ها از نظر برخورد و اخلاق نمونه و الگوی رفتاری باشند.
قائم‌مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه با اشاره به اجرای قانون بهره‌وری سلامت و خدمات پرستاری در دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: این قانون برای نخستین بار در کردستان اجرا و به سایر استان‌های کشور نیز ابلاغ شد.
قدیمی با اشاره به اینکه یک‌هزار و 200 عضو سازمان نظام پرستاری شهر سنندج هستند، بیان داشت: برگزاری آزمون جذب 23 هزار پرستار برای جبران کمبود نیروی انسانی در سطح کشور و همزمان در استان کردستان و برگزاری انتخابات نظام پرستاری از مهم‌ترین اقدامات و فعالیت‌های انجام‌شده در سال گذشته بود.
وی تعداد پرستاران فعال در استان کردستان را یک‌هزار و 500 نفر عنوان کرد و افزود: با استخدام جدید طبق میانگین کشوری کمبود پرستار در استان وجود نخواهد داشت و در صورت توسعه بخش‌های جدید باید تمهیداتی برای جذب قانونی کادر مورد نیاز انجام شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه بالا نگه داشتن سطح توانمندی فرد را یکی از تعهدات حرفه‌ای پرستاران عنوان و اعلام کرد: صداقت در رفتار پرستاران اعتماد بیمار نسبت پرسنل بیمارستان را به دنبال خواهد داشت.
قدیمی با اشاره به اینکه نیازهای اساسی در حرفه پرستاری نیازمند به روز شدن اطلاعات علمی است، تصریح کرد: بر همین اساس پرستاران باید همواره به اطلاعات روز مجهز باشند.
وی ارتقای آموزه‌های علمی، گریز از منافع شخصی، تعهد به افزایش کیفیت مراقبت از بیمار، دادن آموزش‌های ساده در افکار و اعمال بیمار و ایجاد اعتماد در بیمار را از جمله تعهدات پرستاران برای انجام وظایف پرستاری عنوان کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در پایان خاطرنشان کرد: اجرای تعهدات سلامت عمومی فرد و جامعه، ارتقای سلامت، کیفیت و بهره‌وری خدمات و ایجاد اعتماد در بیمار را به دنبال خواهد داشت.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول