اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

معاون غذای سازمان غذا و دارو؛

95 درصد صنایع غذایی کشور حداقل مقررات وزارت بهداشت رعایت میکنند

خبرگزاری فارس: معاون غذای سازمان غذا و دارو گفت: بیش از 95 درصد صنایع غذایی کشور حداقل ضوابط و مقررات را رعایت میکنند و سامانه نظارت و بازرسی وزارت بهداشت نیز روی آنها نظارت دارد.

95 درصد صنایع غذایی کشور حداقل مقررات وزارت بهداشت رعایت میکنند
به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان فارس، بهروز جنت در نشست خبری نخستین همایش بین‌المللی برند برتر، کیفیت برتر که عصر امروز در ساختمان سازمان غذا و دارو برگزار شد اظهار داشت: در این همایش صنایع دوستدار سلامت و برندهای فعال در این زمینه معرفی میشود، همچنین قرار است از آرم سازمان غذا و دارو رونمایی شود.

وی افزود: نشان ایمنی و سلامت در این همایش به برخی از محصولات تعلق میگیرد و شرکت هایی که این نشان را میگیرند تسهیلاتی خواهند داشت.

جنت تصریح کرد: در کل کشور 45 دانشگاه علوم پزشکی به طور مرتب طبق برنامه از محل تولید و عرضه محصولات غذایی بازرسی می کنند که این فعالیت‌ها تا به حال به صورت سنتی و گزارشها کاغذی بوده است اما در حال حاضر سامانه‌ای طراحی شده که همزمان با بازرسی بازرسان این اتفاق به صورت رایانه‌ای میافتد و این موضوع هم در روز جهانی غذا راه‌اندازی میشود.

وی گفت: این همایش در 2 مرحله 21 مهر مرتبط با غذا و 15 آبان مرتبط با مواد آرایشی و بهداشتی برگزار میشود و قرار است در  15 آبان زنگ سلامت نیز زده شود.

معاون غذای سازمان غذا و دارو ادامه داد: در بحث غذا و مواد آرایشی و بهداشتی 12 هزار کارخانه در کشور وجود دارد که همه آنها پروانه تأسیس و بهره‌برداری خود را از وزارت بهداشت دریافت کرده‌اند. همچنین 70 تا 80 هزار پروانه ساخت مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی در کشور تاکنون صادر شده که با استانداردهای بین‌المللی و بومی همخوانی و مطابقت دارند و هر کشوری متناسب با نوع مصرف و فرهنگی که دارد این استانداردها را تعریف میکند.

وی با بیان اینکه ایران از نظر ایمنی مواد غذایی و سلامت آن جزء کشورهای خوب محسوب میشود تصریح کرد: نگرانی در این زمینه وجود ندارد اما نگرانی موجود مربوط به فرهنگ مصرف است.

جنت تصریح کرد: باید در سبد غذایی به مردم آموزش داده شود که هر ماده غذایی چه جایگاهی دارد که اگر چنین اتفاقی بیفتد دیگر مشکلی پیش نخواهد آمد.

وی گفت: بیش از 95 درصد از صنعت غذایی کشور حداقل ضوابط و مقررات را رعایت میکنند و سامانه نظارت و بازرسی وزارت بهداشت نیز روی آنها نظارت دارد.

وی گفت: تعداد بازرسان مستقیم وزارت بهداشت در این زمینه 2 هزار نفر در کل کشور هستند که در بازرسیهای انجام شده تعداد خیلی کمی از آنها به مراجع قضایی ارجاع داده شده‌اند.

جنت یادآور شد: هیچ ماده غذایی از مبادی رسمی وارد کشور نمیشود مگر اینکه وزارت بهداشت آن را کنترل کرده باشد. در این زمینه  45 آزمایشگاه تخصصی در 45 دانشگاه علوم پزشکی کشور و  170 آزمایشگاه همکار داریم اما مرجع اصلی این آزمایشگاه‌ها اداره کل آزمایشگاه‌های ستاد مرکزی وزارت بهداشت است.
انتهای پیام/ش
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول