اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع دستی استان قزوین خبر داد:

برگزاری هفته فرهنگی قزوین در تهران

خبرگزاری فارس: معاون صنایع دستی استان قزوین گفت: هفته فرهنگی استان قزوین از 21 تا 25 شهریور ماه در مجموعه ارگ آزادی تهران برگزار میشود.

برگزاری هفته فرهنگی قزوین در تهران
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین، حمید رضا قاسمی بیان کرد: هفته فرهنگی استان قزوین از 21 تا 25 شهریور ماه در مجموعه ارگ آزادی تهران برگزار میشود که از برنامه‌های در نظر گرفته شده این هفته میتوان به برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی در دو بخش تولید زنده و فروش اشاره کرد.
وی ادامه داد: برپایی سیاه چادر عشایر، اجرای جشنواره موسیقی محلی، پخش فیلم‌های مستند صنایع‌دستی و گردشگری استان بخش‌هایی از برنامه‌های هفته فرهنگی را شامل میشود.
معاون صنایع دستی استان قزوین تصریح کرد: همچنین در جریان این هفته فرهنگی انواع غذاهای سنتی و محلی، سوغات، نان محلی و فناوریهای مرتبط با صنایع‌دستی عرضه و معرفی میشود.
وی عنوان کرد: غرفه گردشگری و اقلام مربوط به آن نیز در جریان این هفته فرهنگی برپا میشود ضمن اینکه شب شعر و تئاتر نیز از دیگر برنامه‌های جانبی خواهد بود.
قاسمی یادآور شد: در نمایشگاه صنایع‌دستی این هفته فرهنگی حدود 40 غرفه برای برنامه‌های مختلف در نظر گرفته شده است و سعی شده تا صنعتگران کل استان در این برنامه مشارکت داشته باشند که هفته فرهنگی استان قزوین اولین برنامه از هفته فرهنگی استان‌ها خواهد بود.
وی خاطر نشان کرد: آیین افتتاحیه نمایشگاه 21 شهریور ماه به میزبانی کاخ گلستان برگزار میشود ضمن اینکه ساعت بازدید نیز همه روزه از 17 تا 21 خواهد بود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین نیز با اشاره به حضور هنرمندان قزوینی در نمایشگاه کرمانشاه اظهار کرد: به منظور معرفی صنایع دستی و هنرهای سنتی استان در کشور، هنرمندان قزوینی در نمایشگاه سراسری بازرگانی کرمانشاه مشارکت کردند.
اسدالله بیرانوند توضیح داد: حمایت از هنرمندان در مراحل مختلف تولید محصولات صنایع دستی و هنرهای سنتی می‌تواند انگیزه‌ای برای تشویق آنها برای خلق آثار و حفظ و نگهداری میراث معنوی باشد که خوشبختانه با تلاش و همکاری دولت و بخش خصوصی به موفقیت‌های قابل توجهی دست یافته و امیدواریم با ادامه آن از نتایج مطلوب در راستای ارائه محصولات به بازار بهره‌مند شویم.
وی با اشاره به نقش نمایشگاه‌ها در معرفی محصولات و جذب گردشگر افزود: از جمله راهکارهای معرفی، توسعه و ترویج صنایع دستی و هنرهای سنتی ایجاد نمایشگاه‌ با رویکردهای مختلف است که می‌تواند به ابتکار و نوآوری در این صنعت کمک کرده و گردشگران زیادی را برای خرید و بازدید از کارگاه‌های تولیدی ترغیب کند.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول