اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته دفاع مقدس صورت میگیرد؛

برگزاری 500 برنامه فرهنگی، مذهبی، ورزشی در بوشهر

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: در هفته دفاع مقدس توسط سپاه امام صادق(ع) نزدیک به 500 برنامه در مجموعه شهرستان‌های استان بوشهر برگزار میشود.

برگزاری 500 برنامه فرهنگی، مذهبی، ورزشی در بوشهر
فتح الله جمیری امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در دشتی اظهار داشت: این غیر از برنامه‌ای است که توسط بیش از 2 هزار پایگاه و رده‌های بسیج  برگزار میشود.
وی افزود:  پیشکسوتان بسیج و جهاد که در دوران جهاد اصغر یعنی دفاع مقدس نقش مهمی را ایفا کردند امروز نیز در جهاد اکبر یعنی جهاد با نفس و مقابله با تهدیدات نرم دشمن در حال تلاش هستند.
وی ادامه داد:  یکی از مهم‌ترین موضوعات امروز و در راس اولویت‌های سپاه، انقلاب اسلامی، نیروهای ارزشی و ولایی مقابله با تهدیدات نرم دشمن است.
 جمیری با اشاره به اینکه جوانان ما در دوران دفاع مقدس شجاعت و رشادت‌های خودشان را به دشمن نشان دادند، تصریح کرد: دشمن  دانسته در بحث مسائل نظامی کابرد زیادی نمیتوانند داشته باشند و متوجه هستند که آزموده را آزمودن خطاست و یک بار دیگر نمیتوانند در بحث دفاع مقدس وارد شوند بنابراین آمده‌اند برای اینکه افکار جوانان ما را منحرف و قلب و مغز جوانان ما را توسط ماهواره‌ها، اینترنت و نیروهایی که در داخل با آن‌ها همراهی میکنند تسخیر کنند.
وی اظهار داشت: نیروهایی در داخل هستند که افکار بیگانگان به ویژه انگلیس را دنبال میکنند و در فتنه‌های 88 نیز این را نشان دادند.
جمیری یادآورشد: همین افراد در آستانه انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حال توطئه‌هایی هستند و در اظهارات خود میگویند که باید افرادی از خارج از کشور بر انتخابات نظارت داشته باشند و این‌ها با مطرح کردن چنین حرف‌هایی هدفی جز باز کردن دست بیگانگان به کشور را ندارند.
وی ادامه داد: طرح کردن چنین ادعایی فراهم کردن زمینه جنگ نرم است که باید بسیجیان و مجموعه مردم با حضور در حلقه‌های صالحین و با محوریت مسجد، هیئت‌های مذهبی، جایگاه‌های نماز جمعه به مقابله با جنگ نرم دشمن بپردازند.
فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: حضرت آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه بوشهر به عنوان استاد از طرف کل سپاه در استان بوشهر انتخاب شده است و ائمه جمعه در شهرستان‌ها نیز که هدایت گران بسیج در مقابله با تهدیدات نرم را هدایت می‌کنند یکی از اولویت‌های سپاه همین است و پیشرفت‌های خوبی هم داشته و پیشرفت‌های بهتری هم خواهیم داشت با توجه به سازمان جدیدی که امروز در مجموعه سپاه و بسیج حاکم است.
وی گفت: ما دشمن را به خوبی شناخته‌ایم  و توطئه‌های آن‌ها برای ما شناخته شده است و میدانیم چه اتفاق‌هایی میخواهد رخ بدهد و همین انعطاف جدید تشکیل سازمان بسیج مستضعفین و شکلی که این بسیج گرفته  و نوع مقابله‌ای که در مقابل تهدیدات نرم دارند انجام میدهند در همین موضوع است که نگذاریم دشمن بر افکار مجموعه جوانان غالب شود.
جمیری تصریح کرد:  دشمن به جای این کار که بخواهد بر روی افکار جوانان ما غلبه کند باید عکس آن را انجام دهد و نیروهای خودش را نگه بدارد که ما روی افکار آن‌ها تاثیر نگذاریم.
وی گفت: امروز ما روی افکار دنیا تاثیر میگذاریم و امروز انقلاب ما در حال صادر شدن است و بیداری اسلامی را در دنیا شکل میدهیم و این‌ها چیزی جز تفکر، اعتقادات و تقویت و مبانی دینی نیست.
جمیری خاطر نشان کرد: امروز در آمریکا و انگلیس پر فروش‌ترین کتاب مسلمانان قرآن کریم  و کتاب‌های دینی و اسلامی است.
وی تصریح کرد: امروز اسرائیل در حال ازدست دادن مرزهای خودش است  و روز به روز حلقه را بر خودش تنگ‌تر میکند و دیوارهای فولادین را دور خودش میکشد همین اسرائیلی که یک روز شعار نیل تا فرات را میداد به این جا رسیده است که در حال محو شدن است.
جمیری افزود: کشورهای غربی نیز با آن تفکری که دارد باید از خودشان مواظبت کنند که آن‌ها تحت تاثیر دین و اسلام قرار نگیرند.
وی گفت: دشمنان خودشان هم میدانند که نمیتوانند روی جوانان ما تاثیر چندانی داشته باشند هر چند ما هم باید مواظبت و تلاش کنیم  تا هر چند که دشمن مایوس است مایوس‌تر شوند.
وی در پاسخ به این سوال که هدف اصلی دشمن تخریب باورهای دینی ماست و سپاه در این زمینه چه نقشی دارد، گفت: آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره) یک آرمان عملی و عملیات است و خیلی از دانشمندان، بزرگان و اندیشمندان در تاریخ خیلی صحبت‌ها کردند و حرف‌هایی زدند اما نتوانستند آن‌ها را پیاده کنند ولی آرمان‌های حضرت امام (ره) چون بر گرفته از آیات قرآن، روایات و دستورات دین است آرمان‌های انجام شدنی است و در بحث صدور انقلاب  که بعضیها میگفتند که بحث صدور انقلاب این‌ها میخواهند کشورگشایی کنند و تسلیحات به کشورها ببرند ولی حضرت امام میفرمود که ما میخواهیم افکار را در جهان برای نجات انسانیت و بشریت از دست استکبار، استعمار و استثمار زنده کنیم.
وی گفت: در کشور لیبی نخستین شعار مردم الله اکبر، لا الا اله الله است و محمد رسول الله و لا شرقی و لا غربی که این‌ها شعار اسلامی و بنیادی  دینی و شعار امام ماست، امروز در تمام دنیا در حال شکل گیری واقعی است و خودش را پیدا میکند و میرود تا تمام دنیا را در نوردد و مطمئنا این افکار دارد دنیا را میگیرد و تاثیرات بسیار خوبی در دنیا و سرنوشت بشریت دارد.
وی با اشاره به برنامه‌های هفته دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس جز برگ‌های زرین و طلایی انقلاب اسلامی است که در آن دوران توانستیم الگوهای اسلامی را بسازیم.
جمیری ادامه داد: امروز هم که شاهد بیداری اسلامی هستیم  قسمتی از استنادها به دوران دفاع مقدس ماست  چون حضرت امام فرمودند ما در جنگ انقلابمان را به دنیا صادر کردیم یعنی ما در جنگ الگو ساختیم و درجنگ الگوی اسلامی و جهادی دادیم  که آن الگو، معنویت، ایستادگی درمقابل دشمن  و در عین ایستادگی سازندگی کشور است.
وی تصریح کرد:  امروز چیزی که دشمن را نگران کرده این است که چرا ایرانیها هم در برابر ما ایستادند، هم در تحریم هستند، هم پیشرفت میکنند و هم الگو میشوند.
جمیری خاطر نشان کرد: رژه‌هایی که در سطح استان بوشهر صورت میگیرد سپاه امام صادق(ع) متولی آن است که بتواند یک مجموعه خوبی در مرکز استان و شهرستان‌ها با حضور نیروهای نظامی و انتظامی با مسئولیت سپاه امام صادق(ع) شکل بدهد.
جمیری گفت: با سازی عملیات کربلای 3  از کارهای بزرگی است که در هفته دفاع مقدس توسط سپاه امام صادق(ع) صورت میگیرد تا بتواند یک حرکت بزرگی در دریا بازسازی کنیم و یک کار نو است با توجه اینکه در کنار خلیج همیشه فارس قرار داریم و این  کاربسیار خوبی است.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول