اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر علمی همایش ملی ورزش از پنجره حقیقت:

حوزه ورزش در ایران منفعل است

خبرگزاری فارس: دبیر علمی همایش ملی ورزش از پنجره حقیقت گفت: با اینکه کشور ما از نظر نظامی و سیاسی بسیار فعال است با این حال در حوزه‌های فرهنگی مانند ورزش بسیار منفعل هستیم.

حوزه ورزش در ایران منفعل است
محمد جندقیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: با اینکه تمدن ایران اسلامی یک تمدن بسیار فعال است، با این حال غیر از برخی از حوزه‌ها مانند سیاست، امنیت و نظامی که فعالیت‌های بسیار خوب و گسترده از طرف دولت انجام شده است در دیگر حوزه‌های فرهنگی مانند ورزش با مشکلات جدی و فراوان روبه‌رو هستیم.
وی به عنوان کارشناسی ارشد کلام و اتمام کننده سطح حوزه در مورد ورزش فوتبال به عنوان ورزشی که در سطح جهان دارای بالاترین علاقه‌مندان است با بیان اینکه علاوه بر اینکه در این رشته ورزشی ظرفیت‌های هیجانی در بالاترین حد خود قرار دارد، تصریح کرد: کسانی که در سطح جهانی برای این ورزش تبلیغات انجام می‌دهند از این رشته ورزشی به عنوان یک حربه برای کنترل مردم خود استفاده می‌کنند.
دبیر علمی همایش ملی ورزش از پنجره حقیقت در مورد ورزش و مسائل مربوط به امور مذهبی و ملی در این مقوله با اشاره به اینکه تقسیم بندی ملی و مذهبی در ورزش‌ کار صحیحی نیست، تاکید کرد: تنها چیزی که اهمیت دارد موضوعیت مذهب است.
وی در مورد اهداف همایش ملی ورزش از پنجره حقیقت که استفاده از مذهب و دین برای گسترش ورزش همگانی بین مردم مهم‌ترین آن اهداف است، اضافه کرد: در صورتی که خود علما ورزش کردن را در دستور کار روزانه خود قرار دهند به طور حتم اثر بخشی سخنان ایشان در بین مردم بسیار بهتر از حالت عادی است.
جندقیان افزود: از نظر اهمیت داشتن ورزش در بین عالمان مذهبی تنها به این نکته بسنده می‌کنم که برای بیشتر بزرگان مذهبی حوزه فعالیت‌های ورزشی جزو اصول زندگی آنها بوده است و آن گروه از علمایی که به هر دلیل قادر به ورزش کردن نیستند ابراز پشیمانی کرده و به طور مرتب به شاگردان خود ضرورت ورزش را متذکر می‌شوند.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول