اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت اردبیل:

تمام حرکات وهابیون برگرفته از اندیشه صهیونیسم است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت اردبیل گفت: تمام حرکات و برنامه‌ریزی وهابیون برگرفته از اندیشه ناپاک صهیونیسم و استکبار است.

تمام حرکات وهابیون برگرفته از اندیشه صهیونیسم است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام محمدعلی فروغی پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت ایام تخریب بقیع به دست گروهک وهابیت در امامزاده صالح اردبیل اظهار داشت: از چند سال پیش این فرقه در یک حرکتی جدید و گسترده تلاش می‌کند تا با تکفیر شیعیان آنها را نسبت به اعتقادات و اندیشه‌های خود ناپاک جلوه دهد اما با پی بردن به پشتوانه این گروهک در‌می‌یابیم که تمام حرکات و برنامه‌ریزی وهابیون برگرفته از اندیشه ناپاک صهیونیسم و استکبار است.
وی تصریح کرد:‌ اگر کشور عربستان و برخی کشورهای به ظاهر مسلمان از این فرقه ضاله حمایت می‌کنند به خاطر حفظ منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی در کشورهای خودشان است چراکه هرگز حاضر نیستند با دشمنی و مخالفت با چنین جریان‌هایی از حمایت‌های مادی و دنیوی نظام استکبار بی‌بهره باشند.
فروغی بزرگ‌ترین صحنه به نمایش درآمدن چهره خبیث وهابیت را تخریب اماکن مقدس مسلمانان به ویژه شیعیان در مدینه، نجف و عراق توصیف کرد و ادامه داد: بیش از 80 درصد ترورها و اعمال ناجوانمردانه رخ داده در عراق و برخی دیگر از کشورهای منطقه ناشی از اندیشه ناسالم وهابیت است که کشتن یک شیعه را همچون انجام تکالیف و واجبات الهی ارزشمند و با اهمیت توصیف می‌کنند.
به گزارش فارس، امام جمعه موقت اردبیل ترویج این اندیشه ناسالم را در بین امت‌های اسلامی اقدامی خبیثانه از سوی آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس اعلام کرد و گفت: وهابیت امروز بزرگ‌ترین بیماری و سخت‌ترین سرطان امت‌های اسلامی است که اگر ریشه‌کن نشود این غده چرکین حتی جامعه تسنن را نیز تهدید می‌کند.
فروغی به برخی احکام صادر شده از سوی بزرگان این فرقه اشاره کرد و افزود: احکامی که بزرگان وهابیت بر اثر نادانی و جهالت صادر می‌‌کنند احکامی غیرعقلانی و غیرانسانی است که گاه حرمت و عظمت جهان اسلام را آسیب‌پذیر نشان می‌دهد.
این استاد اخلاق در ادامه سخنان خود تنها راه مقابله با این فرقه و فرقه‌های مشابه دیگر را تکیه بر استدلال عقلی، فهمی و معنوی توصیف کرد و اظهار داشت: ما بدون مسلح شدن به تقوا و روش‌های عقلی نمی‌توانیم در برابر اندیشه‌های ناسالم فرقه وهابیت، بهاییت و حتی فرقه‌های نوظهور دیگر ایستادگی کنیم و سخن خود را با دلایل به کرسی بنشانیم.
وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: این فرقه در چند سال اخیر در بین امت‌های اسلامی دست به تفرقه و دودستگی زده تا شاید وحدت و همدلی امت‌های اسلامی را دچار تزلزل کند در حالی که اتحاد امت اسلامی امروز در مبارزات و بیداری‌ها علیه استکبار بیشتر نمایان است.
استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: باید ملت‌های مسلمان و آزادیخواه منطقه باهوش باشند تا مبادا تلاش‌ها و مبارزات استقلال‌طلبانه آنها مصادره به اسم چنین فرقه‌هایی شود چرا که استکبار آماده هستند تا نهضت‌های آزادی‌بخش ملت‌های مسلمان را با عناوین مختلف و به دست چنین گروه‌های ضد دینی و انسانی به انحراف بکشانند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول