اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سلماس:

60 درصد اراضی مافی‌کندی اوقافی هستند

خبرگزاری فارس: فرماندار سلماس گفت: 60 درصد اراضی مافی‌کندی سلماس اراضی اوقافی هستند و برای بهره‌گیری از اراضی این روستا با اوقاف وارد مذاکره می‌شویم.

60 درصد اراضی مافی‌کندی اوقافی هستند
مرتضی نظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در حال حاضر پیگیر مذاکره با اداره کل اوقاف استان در ارتباط با این زمین‌ها هستیم تا بتوانیم اشتغال را در اراضی این روستا فعال‌تر کنیم.
وی با بیان اینکه اشتغال مردم روستای مافی‌کندی سلماس مجسمه‌سازی است، تصریح کرد: تولیدات مردم این روستا با قیمت‌های بسیار پایین خریداری می‌شود و در بازار با قیمت‌های بالا به فروش می‌رسد.
این مسئول حمایت از هنر و اشتغال مردم این روستا را مورد تاکید قرار داد و افزود: حمایت از تولید و ایجاد بازار قوی برای تولیدات این روستا یکی از ضروریات است.
نظری با بیان اینکه بازارچه‌‌ای در این روستا به منظور فروش تولیدات ایجاد می‌شود، خاطرنشان کرد: برای این منظور باید با اداره اوقاف نسبت به زمین‌های موجود در این روستا صحبت‌هایی شود.
وی ادامه داد: با توجه به تغییر و تحولاتی که در مدیریت اداره کل اوقاف استان بود این امر روند کند به خود گرفته است و در تلاش هستیم در آینده نزدیک نسبت به این امر اقدام کنیم.
این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر نیز پیگیر برخی از امورات در این زمینه هستیم، گفت: با ایجاد بازارچه برای مردم این روستا مشکل مردم مافی‌کندی حل می‌شود.
نظری با بیان اینکه در صورت حمایت اداره کل میراث فرهنگ، گردشگری و صنایع دستی استان از تولیدات مردم این روستا می‌توانیم وام‌هایی به افراد این روستا بدهیم، تصریح کرد: با واگذاری وام شاهد رونق تولید در کارگاه‌های مردم روستای مافی‌کندی می‌شویم.
فرماندار سلماس با بیان اینکه با توجه به اینکه اغلب کارگاه‌های مجسمه‌سازی مردم این روستا سنتی است، افزود: سنتی بودن این کارگاه‌ها و شیمیایی بودن رنگ‌های به کار رفته در مجسمه‌سازی مردم این روستا احتمال بروز برخی بیماری‌ها در بین مردم این روستا را دوچندان می‌کند که در صورت حمایت معاونت صنایع دستی اداره میراث فرهنگی از این مجسمه‌سازان می‌توانیم تسهیلاتی در قالب وام به این افراد اعطا کنیم تا شکل کارگاه‌های خود را تغییر دهند.
روستای مافی‌کندی یکی از روستاهای شهرستان سلماس است که در 23 کیلومتری شمال شرقی این شهرستان واقع شده و تنها اشتغال مردم این روستا ساخت مجسمه‌های پلی‌استر بوده و حتی کودکان 6 و 7 ساله این روستا در زمینه رنگ‌آمیزی مجسمه مشغول به کار هستند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول