اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار مهر خبر داد:

فراهم شدن زمینه ایجاد اشتغال در مهر

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان مهر گفت: زمینه ایجاد اشتغال از طریق تعاونی‌ها در مهر فراهم شده و با توجه به پتانسیل‌های موجود در این منطقه، برنده کسی است که در این شهرستان سرمایه‌گذاری کند.

فراهم شدن زمینه ایجاد اشتغال در مهر
به گزارش خبرگزاری فارس از مهر، یحیی صادقی عصر امروز در همایش معرفی تعاونی‌های برتر این شهرستان اظهار داشت: در سال جاری دولت موظف به ایجاد اشتغال پایدار برای 2،5 میلیون نفر شده، که در سال گذشته این مهم در شهرستان مهر به 380 درصد رسیده است.
صادقی با بیان اینکه تعاونی‌ها بهترین منبع برای ایجاد اشتغال هستند، گفت: زمینه ایجاد اشتغال از طریق تعاونی‌ها در شهرستان مهر فراهم شده و با توجه به پتانسیل‌های موجود در منطقه، برنده کسی است که در این شهرستان سرمایه‌گذاری کند.
 نماینده عالی دولت در شهرستان مهر گفت: با ایجاد دو سایت انرژی‌بر در جنوب کشور و همچنین ایجاد صنایعی مانند سیمان، فولاد، پتروشیمی و آلومینیوم در افق 15 ساله، زمینه اشتغال نزدیک به 300 هزار نفر در منطقه فراهم می‌شود.
صادقی در زمینه ایجاد اشتغال در جنوب استان فارس ابراز داشت: گروه ویژه‌ای از افراد به علت منافع خود، با ایجاد اختلافات منطقه‌ای، تلاش می‌کنند مانع خدمات دولت در این منطقه شوند، اما ما اجازه نمی‌دهیم عده‌ای به خاطر منافع خود ذهن مردم را منحرف کنند.
فرماندار شهرستان مهر در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در هیچ جای استان فارس شدت و رشد پیشرفت به اندازه شهرستان مهر نبوده است تصریح کرد: انتقاد پذیرفتنی است، چراکه بسیاری از کارهای انجام نشده نیز وجود دارد که هم جای انتقاد و هم جای پیشنهاد را دارد، اما انتقادی که هیچ مبنایی نداشته باشد، شبهه‌افکنی است.
در ادامه حسین کمالی رئیس اداره تعاون شهرستان مهر در این همایش اظهار داشت: در شهرستان مهر بیش از140 تعاونی در زمینه‌های تولیدی و توزیعی فعالیت دارند و به همراه پنج شرکت تعاونی مرزنشینان، سالانه نزدیک به 6 میلیارد دلار صادرات و واردات کالا دارند، که نقش ارزنده‌ای در فعالیت‌های بازرگانی و رونق اقتصادی کشور داشته‌اند.
رئیس اداره تعاون شهرستان مهر افزود: در سال گذشته تعاونی‌های مرزنشینان 3 میلیارد و 150میلون ریال به صورت سود سهام و کالای یارانه‌ای بین سهامداران خود توزیع کرده‌اند، که در به حداقل رساندن آثار تورمی طرح هدفمندسازی یارانه‌ها کمک‌یار دولت بوده است.
کمالی تصریح کرد: بروکراسی اداری و عدم وثیقه لازم به علت مشکلات ثبتی و ارزش لازم املاک در این شهرستان برای حمایت تسهیلاتی از تعاونی‌ها، تعاون‌گران را دچار مشکل کرده که امید است با تاسیس صندوق ضمانت سپرده سرمایه‌گذاری بخش تعاون، این موانع به حداقل ممکن برسد.
در ادامه امام جمعه مهر نیز با انتقاد از سیاست‌های بانکی در دولت‌های گذشته گفت: امروز قشر ضعیف جامعه و کسانی که در طرح‌های تعاونی برای گرفتن تسهیلات با مشکل رو به رو هستند، نتیجه همان سیاست‌های غلط اقتصادی آن دوران است.
حجت‌الاسلام حنان حسینی افزود: علت اصلی اجرا نشدن اقتصاد اسلامی در کشور، نداشتن روحیه اقتصاد اسلامی و نگرش اقتصاد غربی در اقتصاددانان است و با این وضعیت نمی‌توانیم اقتصاد اسلامی را در کشور اجرا کنیم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول