اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان:

صنعت چاپ سکوی پیشرفت جامعه است

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به فواید صنعت چاپ گفت: صنعت چاپ سکوی پیشرفت در جامعه است.

صنعت چاپ سکوی پیشرفت جامعه است
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی سهندی در همایش روز صنعت چاپ با اشاره به اینکه صنعت چاپ و چاپخانه‌داران در استان زنجان با مشکلاتی مواجه هستند، اظهار داشت: بحث اعطای تسهیلات به چاپخانه‌داران در حال حاضر با مشکلاتی برخورد کرده که باید در اسرع وقت این مشکلات بر طرف شود.
وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته بودجه استان در حوزه فرهنگ به وزارت خانه برگشت داده شده است، افزود: در گذشته در حالی بودجه فرهنگی استان زنجان برگشت داده شده که چاپخانه‌داران با مشکلات فراوان دست و پنجه نرم می‌کنند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه در بحث آموزش افراد برای عرصه چاپخانه‌ها باید گام‌هایی برداشته شود، خاطر نشان کرد: اماکن اجاره‌ای و جا‌به‌جایی وسایل سنگین چاپخانه زیان‌های جبران ناپذیری را به چاپخانه وارد می‌کند که باید برای این معضل نیز راهکار مناسب پیدا شود.
وی در پاسخ به یکی از چاپخانه‌دارها مبنی بر اینکه بانک‌ها طبق قانون موظف به قبول ماشین آلات چاپی به عنوان وصیقه برای اعطای تسهیلات هستند، یادآور شد: باید با انجام مکاتبات با بانک بتوانیم مشکل وصیقه چاپخانه‌داران را تا حدودی حل و فصل کنیم.
سهندی به واسطه گری و انجام کارهای چاپی استان زنجان در دیگر استان‌ها اشاره کرد و گفت: جای تاسف دارد در استانی که کارهای چاپی با همان کیفیت شهرهای دیگر انجام می‌شود اما چاپخانه‌داران مشکل اخذ سفارش از ادارات و شرکت‌ها دارند که باید این مشکل نیز حل شود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در پاسخ به این گله‌مندی چاپخانه داران در زمینه نبود بازرسی از چاپخانه‌های استان گفت: خود چاپخانه‌داران به عنوان سرداران و بازرسان حوزه فرهنگی هستند و نیازی به بازرسی از سوی عده‌ای دیگر وجود ندارد.
وی رسیدگی به حل مشکل مسکن کارگران چاپخانه‌ها و توجه به مشکلات صحافی‌ها را از دیگر وظایف اداره فرهنگ و ارشاد دانست و از چاپخانه داران خواست رابطه خود را با مسئولان مربوطه تقویت کرده و مسائل و مشکلات خود را به موقع به گوش مسئولان برسانند.
سهندی عدم همکاری چاپخانه‌های استان را مسبب همه مشکلات دانست و خطاب به چاپخانه‌داران یادآور شد: تا زمانی که به صورت پراکنده هستید و اتحاد ندارید در انجام کارها و حل مشکلات راه به جایی نمی‌برید.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه رسانه‌های امروزی هر چه قدر نیز پیشرفت کنند جای صنعت چاپ را در هیچ جای جهان نمی‌توانند بگیرند، خاطر نشان کرد: صنعت چاپ وسیله ارتباط با گذشتگان و آیندگان است که باید ارج نهاده شود.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول