اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خبر داد:

گردآوری نظام جامع ملی مهارت در کشور

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: در حال حاضر نظام جامع ملی مهارت در کشور در حال گردآوری است.

گردآوری نظام جامع ملی مهارت در کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، عبدالرسول پور عباس در دیدار با استاندار زنجان اظهار داشت: نظام مهارت ملی در کشور برکات بسیاری را به دنبال دارد و موجب توسعه کشور در زمینه‌های مختلف می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی در حال حاضر پیشرفت‌های بسیاری کرده است، که این امر حاصل تلاش مسئولان این دانشگاه است.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به رشد برخی از کشورها در زمینه علمی اضافه کرد: با تفکیک و جداسازی نظام صلاحیت با نظام علمی، می‌توان به این مهم دست پیدا کرد.
وی یادآور شد: در حال حاضر بسیاری از افراد در کشور دارای تحصیلات عالیه هستند، ولی از تخصص کافی برخوردار نیستند و باید اقدامات لازم در خصوص افزایش مهارت این افراد صورت گیرد.
پور عباس با بیان اینکه با مهارت‌آموزی درست و اصولی می‌توان به تربیت افراد متخصص در کشور کمک کرد، ادامه داد: آموزش افراد موجب فعالیت افراد متخصص و آشنا به امور در کشور می‌شود.
وی مدرک و تخصص را دو مقوله جدا عنوان کرد و افزود: در حال حاضر افراد تحصیل‌کرده بسیاری در کشور وجود دارد، ولی بسیاری از این افراد فقط به تحصیل علم پرداخته و مهارت لازم در بسیاری از موارد ندارند.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی یادآور شد: آموزش و پرورش اقدامات بسیار خوبی در زمینه آموزش نظری دانش آموزان انجام می‌دهد، ولی در برخی از موارد به علت نداشتن دیدگاه درست از آموزش‌های کاربردی، دانش‌آموزان توانا از نظر تحصیلی به رشته‌های نظری گرایش پیدا کرده و دانش‌آموزان کم توان از نظر تحصیلی به مراکز علمی کاربردی سوق داده می‌شوند.
وی تصریح کرد: در چند سال گذشته کارهای مطالعاتی اساسی آغاز شده و علت موفقیت برخی از کشورها در سیستم آموزشی آنها مشخص شده است، که یکی از آنها کشور استرالیا است.
پور عباس علت موفقیت این کشورها را تفکیک نظام آموزشی عنوان کرد و افزود: با قالب‌بندی مختلف در این زمینه آموزش می‌توان موفقیت‌های بسیاری را در تربیت نیروی کارآمد و متخصص به دست آورد.
وی اذعان داشت: همه کارخانجات در استان‌های مختلف می‌توانند به دانشگاه تبدیل شوند و این امر در صورتی محقق می‌شود که با برنامه‌ریزی صحیح و اصولی از ظرفیت این مکان‌ها استفاده شود.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خاطر نشان کرد: در حال حاضر در برخی از استان‌ها اقدامات خوبی در زمینه اختصاص فضای کارخانه‌ها به عنوان دانشگاه صورت گرفته است.
وی یادآور شد: در استان زنجان ظرفیت‌ها و موقعیت‌های بسیاری در زمینه صنعتی و کشاورزی وجود دارد، که با استفاده درست از آنها می‌توان اقدامات چشم‌گیری در زمینه آموزش افراد انجام داد.
پور عباس خاطر نشان کرد: در حال حاضر 115 مرکز در وزارت صنایع زده شده است که در صورت وجود شرایط در سایر بخش‌ها نیز ایجاد می‌شود.
وی تاکید کرد: در استان زنجان استعدادهای فراوانی در زمینه آموزش‌های کاربردی وجود دارد و باید اقدامات لازم در زمینه گسترش استفاده از این استعدادها صورت گیرد.
 رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با اشاره به وضعیت ستاد دانشگاه علمی کاربردی ادامه داد: این ستاد محل مناسبی برای یک دانشگاه نیست و باید اقدامات لازم در خصوص مناسب کردن وضعیت این ستاد انجام شود.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول