اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آبان ماه سال جاری؛

نخستین جشنواره میراث ماندگار آمل برگزار میشود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل گفت: نخستین جشنواره فرهنگ و میراث ماندگار شهرستان آمل در آبان ماه سال جاری برگزار میشود.

نخستین جشنواره میراث ماندگار آمل برگزار میشود
محمد محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل اظهار داشت: با هدف شناساندن فرهنگ و هنر این شهرستان، معرفی نام‌آوران فرهنگی، نشان دادن ابنیه‌های بیشمار تاریخی، دینی و مذهبی و اشاعه آداب و روسم اصیل این شهر نخستین جشنواره فرهنگ و میراث ماندگار برگزار میشود.
وی با اعلام اینکه این جشنواره در 7 آبان ماه همزمان با سالگرد ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) برپا میشود، عنوان کرد: فراخوان این جشنواره توزیع شده و علاقمندان میتوانند آثار خود را تا 18 مهر ماه همزمان با ولادت امام رضا(ع) به دبیرخانه این جشنواره واقع در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان ارسال کنند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل با اشاره به موضوع‌های 20 گانه این جشنواره گفت: پل‌های میربزرگ، میرحیدر، دوازده چشمه، پل معلق، بقعه شمس آل رسول، ناصرالحق، امامزاده قاسم(ع)، شکل شاه، ساختمان دارایی سابق و موزه تاریخی آمل، خانه‌های تاریخی حاج مهدی سلطان روستای پاشاکلا، منوچهری، شفایی و درزی، تکایای فیروزکلا و اوجی‌آباد، سقانفار روستای پاشاکلا، قلعه ملک بهمن، پل ساروجی یا سنگ پل، هفت کافر کلی در منطقه جاده هراز از موضوعات جشنواره برای تحقیق و عکاسی هستند.
وی همچنین از برگزاری نمایشگاه بزرگ عکس شهرستان آمل در کنار این جشنواره خبر داد و از عکاسان آملی خواست تا بهترین عکس‌های خود را به این جشنواره ارسال کنند.
وی با اشاره به اینکه عکاسان نیز میتوانند از 20 اثر میراثی ماندگار عکاسی کنند تا عکس‌هایشان در محوطه مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل به نمایش درآید، یادآور شد: این جشنواره با همکاری فرمانداری و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آمل برگزار میشود.
  رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل تصریح کرد: آرشیوی از آثار برگزیده منتخبان در جشنواره تهیه و برای سال‌های آینده در کتابی چاپ میشود تا مورد استفاده فرهنگ‌دوستان و برنامه‌های فرهنگی و هنری این شهرستان قرار گیرد.
انتهای پیام/ص30
 
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول