اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر ارومیه:

دریاچه ارومیه میراث ملی است

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: دریاچه ارومیه با انوع زیستگاه‌های طبیعی پیرامون آن مهم‌ترین میراث ملی ما است.

دریاچه ارومیه میراث ملی است
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، لطیفه مبین ظهر امروز در بیست‌و‌چهارمین اجلاس سراسری مجمع مشورتی کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی که در تالار فلامینگو دهکده چیچست برگزار شد، اظهار داشت: وضعیت کنونی دریاچه ارومیه باید به صورت یک مشکل و  درد ملی مطرح شود از این رو اعضای شورای اسلامی کلانشهرها باید در دیدارهای رسمی خود با نمایندگان مجلس، این موضوع را مطرح کنند.
وی افزود: منتفی شدن طرح دو فوریتی نجات دریاچه ارومیه به مردم منطقه شوک بزرگی وارد کرد که بیشتر از گذشته این زیست‌بوم مورد غفلت واقع شد که امیدواریم با دلسوزی و مشارکت مسئولان طرح فوق دوباره در صحن علنی مجلس مطرح شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: در صورتی که سال‌های گذشته اعتبار مناسب و کافی برای بارور کردن ابرها و انتقال آب از سایر رودخانه‌ها به این دریاچه اختصاص پیدا میکرد، دریاچه ارومیه در وضعیت فعلی قرار نمیگرفت از این‌ رو برای جبران گذشته با اراده‌ای محکم وارد عمل شویم.
وی در ادامه گفت: در صورت خشک شدن دریاچه استان‌ها بلکه کشورهای منطقه از معضل‌هایی مانند تعدیل آب‌و‌هوا، نابودی پوشش گیاهی، از بین رفتن گونه گیاهی و کشاورزی آسیب میبینند زیرا طوفان نمکی در ابعاد وسیعی منطقه را در مینوردد.
مبین در بخش دیگری از سخنان خود به ایجاد طرح جامع و مدون برای توسعه فرهنگی اشاره کرد و اظهار داشت: باید برای اجرای موفقیت‌آمیز این طرح ظرفیت‌ها و ابزارهای فرهنگی مورد استقاده قرار گیرد همچنین احداث مراکز مطالعات و تحقیقات، ایجاد دیده‌بان فرهنگی و راه‌اندازی مراکز مشاوره با مشارکت نخبگان در دستور کار قرار گیرد.
این مسئول با تاکید بر توسعه متوازن خدمات شهری، اظهار داشت: برای جلب اعتماد شهروندان، ایجاد احساس تعلق و احساس مسئولیت بین آنها باید خدمات به‌طور مساوی و عادلانه توزیع شود چرا که در این صورت یک پیوند عاطفی بین شهر و شهروند ایجاد میشود.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول