اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین‌بار صورت گرفت؛

تشکیل کارگروه ساماندهی معوقات بانکی در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: برای نخستین‌بار کارگروه ساماندهی معوقات موسسات اعتباری در اتاق بازرگانی خراسان جنوبی تشکیل شد.

تشکیل کارگروه ساماندهی معوقات بانکی در خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مدیر امور سرمایه‌گذاری جهاد کشاورزی خراسان جنوبی امروز در این کارگروه یکی از دلایل اصلی ایجاد معوقات بانکی را سوء مدیریت برخی از مدیران واحدهای تولیدی عنوان کرد و اظهار داشت: باید مدیریت بیشتر و نظارت بیشتری در این مورد صورت گیرد.
مهدی بهدانی تصریح کرد: باید مشوق‌هایی برای کسانی که در این زمینه خوش‌حسابی کنند در نظر گرفته شود تا از بروز این مشکلات جلوگیری شود.
معاون سرپرست بانک ملت در خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار داشت: این کار پیش از این نیز در بانک ملت انجام شده است و ما جلساتی را با صاحبان واحدهای تولیدی که دارای معوقه بودند داشتیم و معوقات به صورت پنج ساله تقسیط شده است.
حسن مالکی ادامه داد: تاکنون این کار نتیجه نداده است چرا که ما تعیین تکلیف کردیم ولی تاکنون نتیجه مطلوب حاصل نشده است.
سرپرست بانک سپه خراسان جنوبی نیز در این جلسه با بیان اینکه باید نظرات خود واحدهای تولیدی نیز در مورد چگونگی بازپرداخت معوقات جویا شویم، تصریح کرد: همچنین استان ما باید یک ناظر از بانک مرکزی در ارائه تسهیلات داشته باشد.
محمد رحیمیان ادامه داد: یکی از اقداماتی که لازم است در مورد پیشگیری از بروز این معوقات صورت گیرد این است که قبل از تاسیس یک واحد تولیدی و اخذ تسهیلات از بانک باید کارشناسانی در مورد توجیه این طرح نظر دهند تا فقط واحدهای تولیدی از تسهیلات استفاده کنند که بعدا قادر به بازپرداخت تسهیلات خود باشند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن بیرجند نیز در این جلسه با بیان اینکه باید نقاط ضعف و قوت واحدهای تولیدی مشخص شود، تصریح کرد: بهتر است تسهیلات بانکی به طرح‌هایی داده شود که دارای مزیت باشند چرا که تمایز در تولید حرف اول در بازار را می‌زند.
محسن احتشام ادامه داد: با توجه به مشکلات مناطق محرومی مانند خراسان جنوبی باید در برخی از قوانین در این استان تسهیل شود به عنوان مثال یکسری معافیت‌های مالیاتی باید برای واحدهای تولیدی استان ما در نظر گرفته شود.
انتهای پیام/ل20 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول