اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حوزه معاونت حقوقی ریاست جمهوری خبر داد:

اخذ 389 میلیارد ریال معوقات بانکی در سمنان

خبرگزاری فارس: مدیرکل حوزه معاونت حقوقی ریاست جمهوری گفت: اخذ 389 میلیارد ریال معوقات بانکی از جمله اثربخشی ریالی برخی از اقدامات نظارتی سازمان بازرسی استان سمنان است.

اخذ 389 میلیارد ریال معوقات بانکی در سمنان
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، رحمان افضلی صبح امروز در مراسم تودیع خود از سمت رئیس بازرسی استان سمنان که با حضور استاندار سمنان و رئیس سازمان بازرسی کل کشور در تالار تئاتر شهر سمنان برگزار شد، اظهار داشت: علاوه بر این، در راستای نظارت بر جلوگیری از حیف و میل شدن اموال دولتی شاهد اثربخشی 14 میلیارد ریالی و در زمینه مالیات‌های معوق شاهد اثربخشی 128 میلیارد ریالی در استان سمنان هستیم.
رئیس قبلی بازرسی استان سمنان تصریح کرد: همواره دو مشکل اساسی پیش روی مدیران دستگاه‏های اجرایی در حال آغاز فعالیت در یک استان یا شهرستان است. 
وی گفت: مشکل نخست، بحث فراهم کردن زیرساخت‏ها و سخت‏افزارهای موجود مانند ساختمان اداری، نیروی انسانی مجرب و مفید، جذب اعتبارات کافی و ... است.
افضلی افزود: مشکل بعدی بحث شناساندن توانمندی‌ها و مسئولیت‌های دستگاه نوپا به سایر دستگاه‌های موجود برای اعمال همکاری‌های بیشتر است.
وی تصریح کرد: حال اگر این دستگاه نوپا به عنوان یک عامل نظارتی مطرح شود، به طور قطع ایجاد این تعامل سخت‌تر نیز می‌شود.
مدیرکل حوزه معاونت حقوقی ریاست جمهوری گفت: در آغاز فعالیت‌های سازمان بازرسی در استان سمنان بیشتر مردم و مدیران، این سازمان را به دلیل کمبود آگاهی با سازمان تعزیرات حکومتی و حتی دیوان عالی محاسبات کشور اشتباه می‌گرفتند.
افضلی افزود: برای شناساندن ماهیت اصلی این سازمان به مدیران شهرستانی و استانی، تلاش‌های بسیاری شده است.
وی تصریح کرد: تا به امروز 20 هزار فقره مکاتبه در راستای نظارت بر اجرای صحیح برنامه‏های سازمان بازرسی استان سمنان داشتیم که خود گویای عملکرد تقریباً مناسب این سازمان است.
رئیس قبلی بازرسی استان سمنان گفت: برای راه‏اندازی یک مجموعه اداری، تامین امکانات از مهم‏ترین الزامات است و در زمان آغاز فعالیت این سازمان در استان سمنان امکانات مطلوبی در اختیار نداشتیم.
افضلی افزود: برای ایجاد ساز و کارهای مناسب اداری فعالیت‏های فراوانی صورت گرفت و در همین راستا خرید ساختمان جدید برای فضای اداری سازمان بازرسی استان سمنان با صرف هزینه 9 میلیارد ریالی انجام شد.
وی تصریح کرد: اخذ دو مصوبه از سوی شورای برنامه‏ریزی استان برای اخذ ساختمان‌های مازاد سازمان جهاد کشاورزی و تبدیل بهره‏وری آنها و خرید خودروهای اداری از جمله اقدامات صورت گرفته در سال‌های گذشته است.
مدیرکل حوزه معاونت حقوقی ریاستجمهوری گفت: در حوزه پژوهش در ابتدا سعی شد تا نیروگاه‌های فساد در استان سمنان مشخص شود.
افضلی افزود: در این راستا، با کمک اساتید دانشگاه‌ها و مدیران دستگاه‌های اجرایی موفق شدیم 110 محور اصلی در رابطه با فساد اجرایی مشخص کنیم که به ترتیب اولویت‌ها در دستور کار قرار گرفت.
وی تصریح کرد: تشکیل گروه‌های تخصصی نظارت بر سرمایه‏گذاری، برگزاری کمیته‌های تخصصی با حضور اساتید دانشگاه‌ها برای نزدیک کردن نظارت‌ها بر شیوه‌های مدرن از جمله عملکردهای این سازمان بوده است. 
رئیس قبلی بازرسی استان سمنان گفت: در بحث آموزش نیز بیش از 10 هزار ساعت آموزشی برای بازرسان و مدیران اداره کل متناسب با قوانین موجود در بحث نظارتی برگزار شده است.
افضلی افزود: با تشکیل بانک اطلاعاتی بازرسان افتخاری در استان سمنان، حدود یک هزار و 400 بازرس افتخاری از کارشناسان دستگاه‌های اجرایی سراسر استان به منظور استفاده بیشتر از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود ثبت‏نام شدند.
وی تصریح کرد: بعد از ثبت‏نام در سایت به فراخور موضوعات پیش آمده از این کارشناسان برای تبادل نظرات سازنده دعوت به عمل آمده است.
مدیرکل حوزه معاونت حقوقی ریاست جمهوری گفت: در 50 ماه گذشته، 63 مورد برنامه‌های نظارتی مستمر و فوق‏العاده برای این سازمان در نظر گرفته شده است.
افضلی افزود: اگر برای اجرای هر برنامه زمان‏بندی یک ماهه در نظر گرفته شود، اجرای این 63 برنامه در مدت زمان 50 ماه گویای تلاش مضاعف همکاران من در سازمان بازرسی استان سمنان بوده است.
وی تصریح کرد: تاکنون در سازمان بازرسی استان سمنان، به یک هزار و 641 مورد شکایات و همچنین 851 مورد پرونده شکایات و اقدامات بازرسی رسیدگی شده است.
رئیس قبلی بازرسی استان سمنان گفت: 4هزار و  149 میلیارد ریال جمع معاملات و مناقصه‌هایی است که گزارش آنها مطابق قانون به سازمان بازرسی استان ارسال شده است.
رحمان افضلی به مدت چهار سال در سمت رئیس سازمان بازرسی استان سمنان فعالیت داشته است.
با صدور حکمی از سوی رئیس سازمان بازرسی کل کشور، مسعود صفری به عنوان رئیس جدید سازمان بازرسی استان سمنان منصوب شد.
صفری به مدت شش سال در مقام ریاست سازمان بازرسی استان لرستان مشغول خدمت بوده است.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول