اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اتاق تعاون خراسان جنوبی خبر داد:

راه‌اندازی بانک اطلاعاتی تعاونی‌های خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: دبیر اتاق تعاون خراسان جنوبی از راه‌اندازی بانک اطلاعاتی تعاونی‌های خراسان جنوبی در سطح استان خبر داد.

راه‌اندازی بانک اطلاعاتی تعاونی‌های خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامحسین جهانی پیش از ظهر امروز در ششمین جشنواره ملی تعاونی‌های برتر خراسان جنوبی اظهار داشت: امید است در آینده نزدیک این بانک اطلاعاتی را راه‌اندازی و خدمات خود را به تعاونی‌ها ارائه دهیم.
وی با اشاره به نقش و جایگاه اتاق تعاون در جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: اتاق تعاون به عنوان عالی‌ترین نهاد مردمی بخش تعاونی کشور همه تلاش و مساعی خود را برای توسعه همه جانبه فعالیت‌های بخش تعاونی در حوزه‌های مختلف به ویژه کمک به تحقق سهم 25 درصدی از اقتصاد کشور معطوف کرده است.
دبیر اتاق تعاون خراسان جنوبی اضافه کرد: اتاق تعاون کشور به عنوان عضو در شورای عالی نظارت بر روند اجرای اصل 44 قانون اساسی، شورای پول و اعتبار، شورای عالی بورس، شورای رقابت  نقش بسیار مهمی در تصمیم گیری‌های کلان اقتصادی کشور دارد.
جهانی با اشاره به جایگاه اتاق تعاون در برنامه پنجم توسعه افزود: در این برنامه تصدی‌گری دولت کاهش یافته و دولت فقط نقش حاکمیتی ایفا می کند و کلیه امورات تصدی‌گری در بخش تعاون بر عهده اتاق تعاون سپرده شده است.
وی خواستار تلاش برای عضویت تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها در اتاق تعاون شد و گفت: این امر سبب شده تا  تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها بتوانند از خدمات اتاق استفاده کنند.
دبیر اتاق تعاون خراسان جنوبی رایزنی و برگزاری جلسات منظم با مدیران اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی برای آشنایی بیشتر و هم‌فکری با اتاق برای شکوفایی بخش تعاون، تشکیل کمیته‌های ده گانه زیر مجموعه اتاق تعاون شامل کمیته‌های تخصصی صادرات و واردات، مسکن، مصرف، مرزنشینان، تولیدی، خدماتی، حمل ونقل، تعاون روستایی، دامداری و دامپروری، نمایشگاهی و چند منظوره، انتشار فصل‌نامه اتاق تعاون، شرکت مستمر در کمیته پایش خارجی استان، شرکت مستمر در کارگروه‌های اقتصادی صادراتی و اشتغالزایی استان را از برنامه‌های کوتاه مدت این اتاق برشمرد.
جهانی انجام مذاکرات با سازمان کار و امور اجتماعی و ایجاد شورای حل اختلاف ویژه تعاونی‌ها، برگزاری منظم دوره‌های آموزشی برای مدیران تعاونی‌ها، کمک به تقویت تعاونی‌ها به ویژه تعاونی‌های صادراتی، ایجاد واحد حقوقی برای کمک به مسائل حقوقی تعاونی‌ها را از برنامه‌های بلند مدت این اتاق دانست.
وی تقویت اتحادیه‌ها و ایجاد شرکت‌های تعاونی را از مهم‌ترین اهداف اتاق تعاون استان برشمرد و افزود: عقد تفاهم‌نامه با اداره کل تعاون و انجام نظارت و بازرسی دقیق بر کار تعاونی‌ها، ایجاد واحد حسابرسی برای کمک به مسائل مالی تعاونی‌ها و تقویت شورای حل اختلاف مالیاتی از طریق اداره کل امور مالیاتی را دیگر برنامه‌های بلند مدت این اتاق برشمرد.
در پایان این مراسم از 10 تعاونی برتر استان در سال 90 با اهدای لوح و تندیس تقدیر به عمل آمد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول