اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حفظ نباتات کشاورزی سمنان خبر داد:

مبارزه با سن غلات در اراضی سمنان

خبرگزاری فارس: مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سمنان گفت: در سال زراعی 90- 89 در سطح بیش از 22 هزار هکتار از مزارع با سن مادری و پوره سن مبارزه شد.

مبارزه با سن غلات در اراضی سمنان
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، حمید نادریان امروز اظهار داشت: در سال زراعی 90- 89 در سطح 18 هزار و 50 هکتار از مزارع گندم آبی و 4 هزار و 130 هکتار از مزارع جوی آبی با سن مادری و پوره سن مبارزه شد.
وی در خصوص افزایش سطح مبارزه نسبت به سال زراعی قبل گفت: سطح مبارزه نسبت به سال قبل 970 هکتار افزایش داشته است.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: تعیین قیمت تضمینی اعلام شده براساس میزان سن‏زدگی و حساسیت زارعین برای جلوگیری از خسارت و کاهش قیمت خریداری شده، افزایش سرمازدگی محصول در زمستان در شهرستان دامغان، کاهش بارش بهاره در سطح استان، ریزش چند مرحله‏ای سن مادری در سمنان و گرمسار از دلایل این افزایش بوده است.
نادریان در خصوص مشارکت کشاورزان در امر مبارزه با سن غلات بیان کرد: مشارکت کشاورزان در مبارزه با سن در مزارع گندم مطلوب بوده است و به دلیل قیمت تضمینی اعلام شده برای جلوگیری از خسارت آفت در بسیاری از مناطق سه تا چهار بار مزارع گندم را سم‏پاشی کردند.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: با نظارت 88 کارشناس شبکه‏های مراقبت و مصرف 6 هزار و 207 لیتر سم و به‏کارگیری 50 دستگاه سمپاش توربولاینر، 290 دستگاه پشتی تراکتوری لانس‏دار، 37 دستگاه سمپاش تانکردار، 7 هزار و 400 دستگاه پشتی موتوری و سایر سمپاش‏ها مبارزه صورت گرفته است.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول