اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  تعاون و اشتغال

رییس فراکسیون توسعه صادرات غیرنفتی در گفت‌وگو با فارس خبر داد:

مخالفت کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقال فرش به وزارت جهاد کشاورزی

خبرگزاری فارس: رییس فراکسیون توسعه صادرات غیر نفتی با بیان اینکه کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقال تولیگری فرش به وزارت جهاد کشاورزی مخالف است گفت: تجارت و صادرات فرش به عنوان یک برتری در صادرات غیر نفتی در کشور ماست و وزارت صنعت، معدن و تجارت بهتر می تواند بر سیاست های حاکم بر فرش سرمایه گذاری کند.

مخالفت کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقال فرش به وزارت جهاد کشاورزی
پیمان فروزش در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس از مخالفت اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقال متولی فرش دستباف به وزارت جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: در کمیسیون اقتصادی همچنان نظر بر این است که فرش زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت باقی بماند.
فروزش تصریح کرد: فرش دستباف در شاخه و گروه بندی، جزء صنعت های کشور قرار دارد و به دلیل اینکه ما در کمیسیون اقتصادی، حمایت از هنر_صنعت  فرش را در نظر داریم، نظر ما بر این است که همچنان زیر نظر وزارت صنعت و تجارت باقی بماند.
رییس فراکسیون توسعه صادرات غیر نفتی اظهار داشت: تجارت و صادرات فرش به عنوان یک برتری در صادرات غیر نفتی در کشور است و وزارت جهاد بود و بعدها به خاطر رفع مشکلات و بهتر کردن وضعیت و ارزش پروری زیر نظر وزارت بازرگانی قرار گرفت. دست به دست شدن مرکز فرش به لحاظ مدیریتی، بی ثباتی و تزلزل را در پی خواهد داشت.صنعت، معدن و تجارت بهتر می تواند بر سیاست های حاکم بر فرش سرمایه گذاری کند .
وی در ادامه افزود: چون سالیان قبل فرش زیر نظر
این عضو کمیسیون اقتصادی اذعان داشت: ما در کمیسیون اقتصادی درخواست تشکیل سازمان ملی فرش را با توجه به اینکه فرش ایرانی دارای برند جهانی است، داریم و معتقدیم برتری فرش دستباف ایران نسبت به فرش های دیگر لزوم یک سازمان را می طلبد که این مسئله جز پیشنهادهای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی است.
فروزش با تاکید بر لزوم ایجاد یک سازمان برای فرش دستباف ایران، یادآور شد: خصوصیات، موقعیت، وضعیت و هنری خاص در حوزه فرش کشور وجود دارد و اگر کلیه موارد را از تولید تا صادرات نگاهی بیندازیم، خواهیم دید که یک سازمان مستقل می تواند این اهداف را دنبال کند و بر این اساس عمل کند.
انتهای پیام/ص
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول