اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز:

برای کنترل ترافیک شیراز به 250 دوربین نیاز داریم

خبرگزاری فارس: مدیرعامل حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: برای مدیریت بحران و کنترل ترافیک شهری حداقل به 250 دوربین نیاز داریم در حالی که در حال حاضر تنها 30 دوربین موجود است.

برای کنترل ترافیک شیراز به 250 دوربین نیاز داریم
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حمیدرضا ناصری بعد از ظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاح مرکز کنترل ترافیک شیراز اظهار داشت: امروزه مدیریت هوشمند و متمرکز کلان‌شهرهای بزرگ دنیا با استفاده از ابزار و فناوری‌های نوین اجتناب‌ناپذیر است و کلان‌شهر شیراز نیز مانند بسیاری از شهرهای بزرگ کشور با توجه به مدیریت ترافیک شهر و مشکلات ناشی از تراکم ترافیک در راستای ایجاد امنیت در حمل و نقل و کاهش آلودگی هوا به این سمت و سو گام‌های موثری برداشته است.
این مسئول ترافیکی افزود: در سال‌های اخیر، فناوری اطلاعات و ارتباطات به کمک کلان‌شهر ها آمده و با تجهیزات و امکانات نوین و متناسب با استانداردهای جهانی بخش عمده‌ای از مشکلات ترافیک شهرهای بزرگ را با مدیریت هوشمند و متمرکز حل کرده است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز اضافه کرد: کلان‌شهر شیراز نیز از سال 1381 با راه‌اندازی مرکز کنترل ترافیک ضمن پیگیری مدیریت هوشمند تقاطعات و معابر توسعه امکانات و زیرساخت‌های مورد نیاز، این امر مهم در دستور کار خود قرار داد.
وی تصریح کرد: عملیات اجرایی مرکز کنترل ترافیک جدید در سال 1387 در مساحت 600 متر مربع آغاز و در سال 90 با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال با امکانات و تجهیزات روز به بهره‌برداری رسید.
ناصری ابراز داشت: افزایش قابلیت و کارآیی سیستم اتوبوسرانی، افزایش سرعت متوسط توام با کاهش زمانی سفر در طول مسیر، کاهش آلودگی هوا، اولویت‌بخشی ناوگان حمل و نقل عمومی و کاهش زمان انتظار مسافران در ایستگاه‌ها از جمله اهداف احداث این مرکز است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول