اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون هماهنگ کننده سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) خبر داد:

بازدید 14 هزار دانش‌آموز چهارمحال و بختیاری از مناطق عملیاتی

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگ کننده سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) از بازدید افزون بر 14 هزار دانش‌آموز این استان از مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور خبر داد.

بازدید 14 هزار دانش‌آموز چهارمحال و بختیاری از مناطق عملیاتی
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، عباس عباسی‌ در حاشیه برگزاری جلسه هماهنگی اعزام دانش‌آموزان مقطع متوسطه به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور اظهار داشت: در راستای آموزش دفاعی دانش‌آموزان مقطع دوم دبیرستان از 15 مهر تا 15 اسفند سال جاری بیش از 14 هزار دانش آموز خواهر و برادر مقطع دوم دبیرستان از مناطق عملیاتی جنوب و غرب بازدید می‌کنند.
وی افزود: در این اردوهای سه روزه دانش‌آموزان از مناطق عملیاتی فتح‎المبین، عملیات محرم، رمضان و شلمچه دیدن خواهند کرد.
عباسی با اشاره به برنامه‌های این اردوهای زیارتی، گفت: برگزاری دعای کمیل، برپایی نماز‏های جماعت، مسابقات فرهنگی و تقدیم هدیه‌های فرهنگی از جمله برنامه‌های اجرایی این اردو است.
معاون هماهنگ کننده سپاه چهارمحال و بختیاری در ادامه با تأکید بر اینکه اعزام این کاروان‌ها می‎تواند در زمینه درونی کردن فرهنگ ایثار و شهادت بسیار موثر باشد، گفت: باید با انجام کارها و اقدامات فرهنگی روحیه بسیجی و ایثار و گذشت را در جامعه حفظ کنیم.
وی با اشاره به اینکه محوریت اعزام کاروان زیارتی راهیان نور با سپاه پاسداران است، ادامه داد: تمامی دستگاه‌ها و نهادها باید در این امر مقدس مشارکت کنند تا همچون سال‌های گذشته شاهد اعزام کاروان‌های راهیان نور باشیم.
عباسی آشنایی نسل سوم و چهارم انقلاب با نسل اولی‎ها و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های آینده را از دیگر اهداف این اعزام‌ها اعلام کرد و افزود: بر این اساس امسال نیز اولویت اعزام به نسل جوان و نوجوان داده شده و در اعزام سایر افراد نیز افرادی که تاکنون اعزام نشده و برای نخستین بار ثبت نام کرده باشند، در اولویت هستند.
وی در ادامه نخستین مشخصه فرهنگ دفاع مقدس را خداباوری دانست و گفت: تبیین جنبه‌های مختلف دفاع مقدس برای نسل جوان بیش از پیش لازم و ضروری است. 
وی یادآور شد: هشت سال فداکاری و ایثارگری رزمندگان اسلام فرهنگ پایداری را در جهان ایجاد کرد و سبب ظهور و تجلی فرهنگ شهادت و ایثار شد.
عباسی افزود: در دوران دفاع مقدس فتح خاک هدف اصلی نبود بلکه هدفی ثانوی برای رزمندگان به شمار می‌رفت.
وی فرهنگ جهاد و شهادت را از دیگر مشخصه‌های دفاع مقدس برشمرد و گفت: این خصیصه توانست ملت ما را در مقابل تمام جهان کفر به پیروزی رسانده و در دنیا سرفراز کند.
عباسی اضافه کرد: اعزام دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور به همت سازمان اردویی و دانش‌آموزی سپاه قمر بنی هاشم (ع) با همکاری آموزش و پرورش این استان انجام خواهد شد.
انتهای پیام‌/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول