اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور:

مالیات بر‌ارزش افزوده در واحد‌های خرده‌فروشی هم اجرا میشود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: از سال آینده مالیات بر ارزش افزوده را در زنجیره خرده‌فروشی اجرا کرده و در مسیر زنجیره‌ای با اولویت‌بندی کار را پیش میبریم.‌

مالیات بر‌ارزش افزوده در واحد‌های خرده‌فروشی هم اجرا میشود
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی عسگری عصر امروز در بیست و هشتمین همایش سراسری انجمن‌های اسلامی وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان امور مالیاتی کشور که در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، بیان کرد: تا پایان ماه گذشته حدود 87 درصد درآمدهای بودجه‌ای سال جاری را محقق کردیم و با توجه به اینکه بخش زیادی از درآمدها در شش ماهه دوم محقق میشود چراکه رسیدگیهای بخش عمده‌ای از شرکت‌ها در این زمان آغاز میشود بنابراین امیدواریم تا پایان سال به هدف پیش بینی شده در بودجه برسیم.
وی ادامه داد: استان قزوین نیز در سال جاری در تیر ماه اقدامات خوبی را داشت به طوری که در دریافت اظهارنامه الکترونیکی رتبه اول را در بین استان‌های کشور کسب کرد.
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به مالیات بر‌ارزش افزوده اضافه کرد: مالیات بر ارزش افزوده یک روش مرحله‌ای و زنجیره‌ای است که ما از مبادی ورود و تولید کالا گرفته و به عمده فروشی آمده و تا خرده‌فروشی رفته که تا این مرحله زنجیره واردات و تولید را تا عمده فروشی را برای اشخاص حقیقی و حقوقی کامل کردیم و ان‌شاالله از سال آینده وارد زنجیره خرده‌فروشی شده و در مسیر زنجیره‌ای با اولویت‌بندی کار را پیش میبریم.
وی با اشاره به اقدامات این سازمان برای بهبود رویه تحصیل مالیات تصریح کرد: در حال تلاش هستیم تا رویه‌های تحصیل مالیات و کیفیت رسیدگیها را بهبود بخشیم و زمینه فرار مالیاتی را محدود کنیم و هیچ اقتصادی نمیتواند فرار مالیاتی را به صفر برساند.
عسگری به طرح تحول نظام مالیاتی اشاره کرد و توضیح داد: ما در طرح تحول نظام مالیاتی چند پروژه داریم که یک مورد تکمیل قانون مالیات بر ارزش افزوده است که در دوره آزمایشی پنج ساله باید تکمیل کنیم که تا مهر امسال سه سال تمام شده است.
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور افزود: پروژه دیگر ما طرح جامع مالیاتی است که کار از اردیبهشت سال گذشته آغاز شده و طراحی صورت گرفته و در میانه راه هستیم و داریم کار را دنبال میکنیم و پروژه دیگر اصلاح قانون است که در کارگروه اصلاح قانون کار برای تدوین لایحه نهایی میشود.
وی یادآور شد: اصلاح ساختار نیروی انسانی پروژه بعدی است که کارها را دنبال میکنیم و زیرساخت‌های فناوری نیز تکمیل میشود و مراکز دیتا سنتر نیز در حال احداث است.
عسگری با اشاره به لزوم ارتقای سازمان توضیح داد: مسائل در سازمان گسترده است و ما باید ببینیم چه کاری انجام دهیم که سطح و مرتبه سازمان را ارتقا دهیم، در ارزیابی عملکردی که در سال گذشته بین 39 دستگاه اجرایی صورت گرفت رتبه سازمان در شاخص‌های مختلف بین یک تا سه بود.
وی خاطر نشان کرد: این موضوع نشان میدهد سازمان امور مالیاتی یک سازمان، زنده، پویا و فعال است و البته نباید به خود غره شویم چراکه توقع من از سازمان بیشتر است.
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به تأمین زیرساخت‌های حوزه آیتی اظهار کرد: ما در حوزه آیتی کارها را دنبال میکنیم و براساس قولی که گرفته‌ایم ظرف دو ماه آینده در سراسر کشور پهنای باند مورد نیاز سازمان از حداقل 512 برای شهرهای دورافتاده و کوچک و برای شهرهای متوسط از دو تا 32 مگ به صورت یکپارچه فراهم میشود تا سرویس کامل را به صورت لینک متصل به هم در همه کشور و بین همه نقاط و ساختمان‌هایمان داشته باشیم.
وی خاطر نشان کرد: این موضوع بر اساس صحبتی است که چندی پیش با ریاست جمهوری داشتیم و رئیس جمهور دستور دادند کمیته‌ای تشکیل شده که سازمان مالیاتی و گمرک ظرف حداکثر شش ماه باید سیستم‌های ارتباطیشان در حوزه فناوری مطابق با نیاز این دو سازمان در کشور فراهم شود.
در ادامه معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی گفت: انجمن‌های اسلامی در ارتقا و ترویج مفاهیم اسلامی اثرات مثبت و مفیدی دارند و در سه دهه عمر انقلاب این موضوع را تجربه کرده‌ایم.
حسین وکیلی با اشاره به نقش انجمن‌های اسلامی در حفظ اصول و ارزش‌های انقلاب عنوان کرد: انجمن‌های اسلامی نقش بسیار مهمی دارند و مدیران موظف هستند انجمن‌ها را همراهی کنند نیازها و ارتباطات لازم بین اینها برقرار شود.
وی تصریح کرد: در شرایطی هستیم که چشم‌انداز 20 ساله را رهبری تبیین کردند و اگر ما اسلامی، ولایت‌مدار و در خط رهبری هستیم باید بدانیم این چشم‌انداز یک برنامه کاری و الزام‌آور است و باید به آن برسیم.
معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی عنوان کرد: اصلاح الگوی مصرف، همت و کار مضاعف و جهاد اقتصادی همه روی بحث اقتصادی میچرخد یعنی در شرایطی هستیم که باید تمام تلاش خود را به صورت حرفه‌ای و علمی داشته باشیم تا به صورت نظام‌مند پیشرفت کنیم.
وی خاطر نشان کرد: کسانی که در جامعه اسلامی فعالیت میکنند باید الگوی تقوا، صداقت و کار و تلاش باشند و لازم است تمام انجمن‌های اسلامی به دانش تخصصی توجه داشته باشند.
وکیلی یادآور شد: بحث دیگر مفاسد اقتصادی است که دغدغه رهبری است که باید در مبارزه با مفاسد اقتصادی تلاش کنیم که فعالیت انجمن‌های اسلامی در این زمینه اثرگذار است.
وی با اشاره به لزوم نظم در بخشودگی جرائم گفت: در بخشودگی جرائم باید نظم مناسبی در ادارات پیاده کنیم تا اهداف اصلی زیرسئوال نرود و بخشودگی جرائم بدون هدف صورت نگیرد.
انتهای پیام/‌ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول