اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی

فروزنده خبر داد:

پیش‌بینی درآمد 15 هزار میلیارد تومانی با فروش املاک مازاد ادارات

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور پیشنهاد داد با فروش ساختمانهای مازاد دستگاه‌های مختلف در تهران حداقل 15 هزار میلیارد تومان منابع ایجاد خواهد شد که این برای تحول اداری نقش بسزائی دارد.

پیش‌بینی درآمد 15 هزار میلیارد تومانی با فروش املاک مازاد ادارات
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس (توانا) لطف‌الله فروزنده امروز در بیست و دومین همایش بانکداری اسلامی اظهار داشت: باید ماده 16 قانون مدیریت خدمات کشوری بومیسازی شود تا در نظام بانکی برای مسئولان و مدیران نیز مورد استفاده قرار گیرد.
وی افزود: اگر بخواهیم مدیریت ماده 16 مسئولیت‌پذیر باشد باید مورد مذکور را در دستور کار قرار دهیم چرا که ظرفیت در قانون مدیریت اجازه داده که همه مدیران واحدهای عملیاتی جزو این گروه قرار گیرند.
معاون مدیریت توسعه و سرمایه انسانی رئیس جمهور تاکید کرد: در بخش فرهنگ‌سازی زمان مجموعه ارزش‌ها و باورها باید در کنار یکدیگر مورد استفاده قرار گیرند تا فرهنگ سازمان متوسط طراحی شود.
فروزنده در ادامه با اشاره به توانمندسازی نیروی انسانی گفت: بدون نیروی انسانی قوی کاری قابل انجام نیست. هم اکنون بیش از 65 درصد نیروهای اداری دارای مدرک کارشناسی به بالا هستند. همین امر میتواند موثر باشد.
وی با اشاره به طرح سلما ادامه داد: موازین اعتقادی و اخلاق کارگزاری است از همین رو ساختارهای ارگانیک باید ایجاد شود و در نظام اداری جاری در دستور کار قرار گیرد.
معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور در ادامه افزود: در تهران 4 هزار و 300 ساختمان برای دستگاه‌های مختلف داریم که اگر آزاد شوند و به فروش برسند خرج تمام پروژه‌هایشان میشود.
وی گفت: اگر از منابع مذکور 5 درصد به کارکنان برسد حدود حداقل 15 هزار میلیارد تومان منابع آزاد میشود و با این کار تحول در نظام اداری ایجاد خواهد شد.
فروزنده به اهمیت تشکیل کارگروه ویژه نظام ساختاری و اداری برای حمایت از بخش‌های بانکی تاکید کرد و گفت: باید نظام حقوق و دستمزد تغییر کند.
فروزنده با اشاره به شناسایی 700 فرآیند در دولت به منظور تحقق دولت الکترونیک گفت: از آنجایی که نظام بانکی با مردم سر و کار دارد باید فرآیند این نظام اصلاح شود.
به گفته وی برای دولت الکترونیک باید چشم‌انداز نظام بانکداری، کاملا الکترونیک باشد که البته این امر شدنی است.
وی با بیان اینکه الکترونیکی کردن نقش بسزایی در دورکاری و بانکداری مجازی به بیان مسائلی در خصوص بانکداری اسلامی پرداخت و گفت: نظام بانکی نقشی اساسی و اصولی در کشور ما دارد.
معاون مدیریت توسعه و سرمایه انسانی رئیس جمهور ادامه داد: امروز از یک طرف میخواهیم نظام ارزی را تک نرخی کنیم و از سوی دیگر توسعه عدالت‌محور را در نظر داریم اما باید مکانیزمی منطقی برای اجرای این سیاست‌ها در نظر داشته باشیم.
وی با اشاره به ارزش‌های اسلامی در نظام بانکی گفت: اگر بر این اساس حرکت کنیم اداره امور به بهترین نحو انجام خواهد شد.
فروزنده به نقش بانکها در خدمات‌دهی به مردم اشاره و تاکید کرد: نوع نگاه و مدیریت خدمتگذاری در نظام بانکی اهمیت ویژه‌ای دارد چرا که بخش عمده توسعه و رشد و افزایش بهره‌وری در دنیا به همراه عدالت مطرح است.
وی با تاکید بر اینکه بانکها نسبت به تولید، اشتغال و عدالت در برنامه‌ها جایگاهی داشته باشند تصریح کرد: باید ظرفیت‌های قانونی فراهم شود و نظام اداری این کار را پشتیبانی کند.
انتهای پیام/ح
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول