اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس علوم تغذیه:

اسلام الگوی صحیح غذایی را به بشر عرضه کرده است

خبرگزاری فارس: کارشناس علوم تغذیه گفت: دین اسلام کامل‌ترین و صحیح‌ترین الگوی صحیح غذایی را برای بشر ارائه کرده است.

اسلام الگوی صحیح غذایی را به بشر عرضه کرده است
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، صابر جباری ظهر امروز در حاشیه برگزاری چهارمین دوره آموزشی «یاران‌فرهنگ» که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تفرش برگزار شد، گفت: با توجه به اینکه دین اسلام به عنوان کامل‌ترین دین شناخته شده است و دین کامل به دینی گفته میشود که کامل‌ترین و صحیح‌ترین برنامه زندگی را برای بشر ارائه دهد، شاهد آن هستیم که دین اسلام در تمامی جنبه‌های زندگی بشر رهنمودهای کامل و صحیحی را معرفی کرده است.
وی افزود: رهنمودهای اسلام در ‌ارتباط‌ با تغذیه، تنها سلامت جسم را تضمین نمی‌‏کند، بلکه تضمین کننده سلامت روح انسان‏‌ها نیز است.
کارشناس علوم تغذیه ادامه داد: از آن جایی که عقل و علم به همه رازهای آفرینش احاطه ندارند، ممکن است حکمت برخی از رهنمودهای اسلام برای افراد جامعه مجهول باشد، ولی این به معنای بی‌‏دلیل بودن آن رهنمودها نیست، چنانچه فلسفه تعدادی از احکام اسلام در گذشته ناشناخته بود و امروز، علم به راز آن‌ها پی برده است.
جباری با بیان اینکه دین مقدس اسلام که برای تامین سعادت مردم از سوی خداوند متعال آ‌مده، همیشه دنیا و آ‌خرت انسان را مد‌نظر قرار داده است، اظهار داشت: پیشوایان دینی از یک سو مردم را با امور معنوی و عبادی و از سوی دیگر با عوامل تندرستی، بهداشت و بهره‌برداری از لذایذ حلال و مشروع و... آ‌شنا کرده‌اند.
وی خاطر نشان کرد: نخستین نکته در رعایت دستورات بهداشتی درباره تغذیه، توجه به این حقیقت است که در نظام آ‌فرینش خوردن ابزاری برای زندگی است و نه زندگی ابزاری برای خوردن. چنانچه در حکمتی منسوب به حضرت علی(ع) آ‌مده است: "زندگی را برای خوردن مخواه‌، بلکه خوردن را برای زندگی بخواه."
 به گفته وی بسیاری از مردم، سلامت‌، شادابی و زندگی خود را فدای شکم می‌کنند‌، از این رو توجه به اینکه "چه، چگونه و چه مقدار بخورند" ندارند و به همین دلیل گرفتار انواع بیماری‌‌ها می‌‌شوند.
کارشناس علوم تغذیه تصریح کرد: رهنمود‌های اسلام در این زمینه‌، فوق‌العاده مهم و ارزشمند است که باید به آن‌ها توجه شود.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول