اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هشدار سازمان هواشناسی استان اصفهان:

گرد و غبار معلق در هوا تاچند روز آینده ادامه دارد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان هواشناسی استان اصفهان از ادامه دار بودن وضعیت غلیظ گرد و غبار هوا تاچند روز آینده در اصفهان خبر داد و گفت: غلظت این هوا تا فردا ادامه دارد.

گرد و غبار معلق در هوا تاچند روز آینده ادامه دارد
مهرداد قطره سامانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت بد هوای اصفهان و وجود ذرات گرد و غبار غلیظ در هوای اصفهان اظهار داشت: سازمان هواشناسی روز گذشته وجود چنین هوایی را پیش‌بینی و به مدیریت بحران استان گزارش کرد تا اطلاع‌رسانی چنین وضعیتی صورت گیرد.
وی با بیان اینکه وزش باد شدید ‌همراه با گرد و غبار طی روزهای آینده ادامه دارد، افزود: این سامانه غلیظ گرد و غبار تا فردا به قوت خود باقی و در طی روزهای آینده کاسته می‌شود.
رئیس سازمان هواشناسی استان اصفهان تصریح کرد: این سامانه از طرف مناطق جنوب و جنوب غرب عراق و عربستان و نیز کانون‌های داخلی کشور ایجاد شده است که با و جو خشکسالی محلی در اصفهان نیز این وزش گرد و غبار از طرف شرق اصفهان شدت بیشتری پیدا کرده است.
وی ادامه داد: طبق بررسی آخرین نقشه‌های دریافتی بیانگر عبور یک موج ناپایدار شمالی بر روی استان، انتظار وزش باد شدید، رگبار و رعد و برق بر روی نواحی شمال، غرب، شمال غرب و مرکز استان وجود دارد که با توجه به شرایط مساعد ‌روی سطح زمین بارش‌های رگباری و سیل‌آسا در مناطق کوهستانی و ارتفاعات مناطق فوق‌الذکر دور از انتظار است.
قطره سامانی به کاهش دمای اصفهان هم‌زمان با این پدیده جوی جدید اشاره کرد و ادامه داد: دمای هوای اصفهان در طی روزهای آینده به طور محسوس 8 درجه کاهش پیدا می‌کند.
وی اضافه کرد: در مناطق شمالی استان سمت کاشان احتمال بارش باران به همراه رگبار خفیف را خواهیم داشت.
رئیس سازمان هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه سیستم فشار هوا از سمت عراق است، بیان داشت: کانون‌های داخلی به شدت و غلیظت این هوا و استمرار آن افزوده است.
وی همچنین عدم بارش باران را نیز از جمله موارد شدت غلیظت هوای غبار‌آلود در اصفهان برشمرد.
قطره سامانی ضمن هشدار در خصوص وضعیت هوای غبار‌آلود شهر اصفهان، تصریح کرد: وضعیت دید در هوای اصفهان مناسب نیست به نحوی که دید افقی فرودگاه اصفهان از 10 کیلومتر حد استاندارد به 200 متر رسیده است.
وی بیان داشت: در صورتی که دید افقی پرواز به مرز 600 متر برسد، تمام پروازها در چنین وضعیتی باید لغو شود.
 انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول