اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

ایران تنها به اندازه 10 درصد اروپا بارندگی دارد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: ایران تنها به اندازه 10 درصد اروپا بارندگی دارد.

ایران تنها به اندازه 10 درصد اروپا بارندگی دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمد جواد محمدیزاده ظهر امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های صنعتی استان قم در شهرک شکوهیه طی سخنانی با اشاره به شرایط ویژه استان قم از نظر آب و هوایی اظهار داشت: متوسط بارش سالانه در کشور 225 میلی متر و در بهترین نقاط 1200 میلی متر است، در حالیکه متوسط بارش در استان قم تنها 60 میلیمتر است.
وی افزود: حال اگر این میزان بارش را با متوسط بارش سالانه اروپا که 2500 میلی متر است مقایسه کنیم، مشخص میشودکه در ایران تنها به اندازه 10 درصد در اروپا بارندگی داریم و کشور ما در کمربند خشک و نیمه خشک جهان واقع شده است.
محمدیزاده با اشاره به اینکه 430 میلیارد متر مکعب کل حجم نزولات آسمانی ایران است، ادامه داد: تنها 140 میلیارد متر مکعب از حجم بارش در دسترس است و مابقی در اثر تبخیر و فرو رفتن در زمین از دست میرود.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ابراز داشت: دولت به منظور کاهش حجم آبی که سالانه اینگونه از دست میرود، 150 سد که در مرحله اجرا یا تصویب طرح و منابع هستند در دست اقدام دارد که با توجه به شرایط ایران اسلامی کار سختی در پیش رو است.
وی با اشاره به توجه ویژه در خصوص پسماندهای صنعتی اذعان داشت: توجه به این امر در زمینه کشاورزی وجود ندارد، حال آنکه به سبب استفاده نابجا از سموم و کودهای شیمیای خطر آلودگی آب به صورت جدی وجود دارد.
محمدیزاده در ادامه عنوان کرد: تنها 8 درصد فاضلاب دوباره مورد استفاده قرار میگیرد و حرکت در این مسیر باید با با شتاب بیشتری صورت گیرد.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه متوسط فضای سبز در شهرکهای صنعتی 25 درصد است، ادامه داد: شهرک صنعتی شکوهیه دارای 25 درصد فضای سبز بوده و در کشور نمونه است.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول