اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم:

اجرای فاز نخست اتوبان ساحل جنوبی در قشم

خبرگزاری فارس: مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: فاز نخست اتوبان ساحل جنوبی در منطقه آزاد قشم اجرا می‌شود.

اجرای فاز نخست اتوبان ساحل جنوبی در قشم
به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، سیدرضا موسوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بخش حمل و نقل و ترانزیت کالا با توجه به برنامه‌هاى توسعه‌اى این سازمان، از اهمیت ویژه‌اى برخوردار است.
وی افزود: با احداث پل خلیج فارس و اتصال جزیره قشم به بندرعباس، تحولى عظیم در ترانزیت و حمل و نقل کالا در این منطقه ایجاد مى‌شود که نقش بزرگراه‌ها و بخش حمل و نقل در این زمینه از اهمیت ویژه‌اى برخوردار است.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: خوشبختانه مطالعات طرح جامع حمل و نقل در جزیره قشم انجام شده و در این طرح تعدادى بزرگراه براى توسعه جزیره پیش‌بینى شده که بزرگراه ساحل شمالى حد فاصل بین شهر قشم در بخش شرقى تا بندر لافت به طول 57 کیلومتر از جمله آنهاست.
موسوی اضافه کرد: فاز اول و دوم این بزرگراه طى دو مرحله به اتمام رسیده و عملیات اجرایى فاز سوم این پروژه مهم نیز با 150 میلیارد ریال اعتبار با طولی حدود هشت کیلومتر در هفته دولت آغاز شد.
وى با اشاره به امکانات بالقوه طبیعى بندر کاوه در قشم و اتصال بزرگراه خلیج فارس به تقاطع اسکله کاوه اظهار داشت: بهره‌بردارى از این بزرگراه نقش مهمى در توسعه اقتصادى جزیره قشم ایفا مى‌کند که با مهیا شدن حمل و نقل کالا از بندر کاوه قشم با هدف تامین نیازهاى مرکز استان هرمزگان و سایر نقاط کشور از مسیر این بزرگراه، این طرح به عنوان یک طرح مهم ملى محسوب مى‌شود.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم همچنین از ایجاد فاز نخست بزرگراه در ساحل جنوبى شهر قشم با اختصاص 240 میلیارد ریال اعتبار خبر داد و بیان داشت: اسناد مناقصه احداث فاز نخست پروژه بزرگراه جنوبى جزیره قشم آماده و به کمیسیون معاملات ارسال شده و با مشخص شدن برنده مناقصه، عملیات اجرایى فاز اول بزرگراه جنوبى جزیره قشم نیز از حد فاصل میدان حافظ در شهر قشم تا مسیر مجتمع اقامتى ساحل طلایى به طول بیش از 10 کیلومتر آغاز خواهد شد.
موسوى در پایان افزود: پروژه بزرگراه جنوبى قشم به طول 61 کیلومتر با هدف دسترسى به مسیر ارتباطى بین شهر قشم تا فرودگاه بین‌المللى این جزیره طراحى شده که بر اساس آن شاهد روانسازى تردد خودروها و سهولت حمل و نقل در این مسیر خواهیم بود.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول