اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار مرکزی چالوس خبر داد:

انتصاب اعضای شورای شهر هچیرود مازندران

خبرگزاری فارس: بخشدار مرکزی چالوس گفت: اعضای شورای شهر تازه تاسیس هچیرود از سوی فرمانداری چالوس انتصاب شدند.

انتصاب اعضای شورای شهر هچیرود مازندران
به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، علی ردایی پیش از ظهر امروز در جلسه ماهانه دهیاران و شوراهای روستاهای بخش مرکزی چالوس بیان داشت: شورای شهر تازه تاسیس هچیرود بنابر ضوابط و قواعد قانونی تشکیل شد.
وی اظهار داشت: بر اساس قانون در صورتی که از تجمیع چند روستا یک حوزه شهری به وجود بیاید شورای آن شهر باید از روستاهای پرجمعیت حوزه جدید و افرادی که بالاترین رای را در آن روستا داشتند از سوی فرمانداری شهرستان تا پایان دوره شورایی منتصب شوند.
بخشدار مرکزی چالوس ادامه داد: بدین ترتیب برای شورای شهر جدید هچیرود آقایان رمضانعلی محمدعلی پور از هچیرود، حسن زندی از هرطه کلا، نظرعلی فقیه از سنگوارث و محمدرضا خدری از روستای نورسر و خانم گل صفا قنبری از مسده منتصب شدند.
وی با تقدیر ویژه از هیئت موسس شهر هچیرود آقایان احمد مهری، کریم رضایی، روح الله فقیه نصیری و جمشید نصیری با بیان اینکه هیئت موسس با پیگیری‌های حدود دو دهه توانستند با همکاری مسئولان وقت و فعلی این امر مهم را تحقق بخشند و همچنین تعهدات اخر خود مبنی بر خرید خودرو و کرایه ساختمان شهرداری را اجرایی کنند، تصریح کرد: اعضای شورای شهر جدید هچیرود به‌زودی شهردار این شهر را از بین گزینه‌های دارای تعهد و صلاحیت و تجارب لازم برگزیده و به استانداری مازندران معرفی می‌کند.
ردایی همچنین خطاب به شوراهای روستاهای بخش مرکزی با اشاره به درپیش بودن روز جهانی قدس اذعان داشت: دهیاران و شوراها باید درباره برگزاری مناسبت‌های ملی و مذهبی هماهنگ بوده و با تعامل کار کنند.
وی در ادامه از برگزاری همایش شوراها و دهیاران در هفته دولت خبر داد.
بخشدار مرکزی چالوس با اشاره به برنامه‌های این بخشداری در طول هفته و ماه از مهم‌ترین آنها بازدید از پروژه‌ها، بررسی مشکلات روستاها با حضور مدیران شهرستان و نشست‌های تخصصی ویژه هر روستا را یادآور شد.
وی گفت: کارگروه توسعه روستایی برای افزایش کیفی کردن خدمات و ایجاد بسترهای لازم در روستاها تشکیل شده است.
ردایی همچنین با بیان اینکه در راستای انتخاب مشاور رسانه‌ای و فعال کردن روابط عمومی، این امر در شورای بخش و بخشداری مرکزی چالوس محقق شده است، تاکید کرد: اعضای شورا و دهیاران روستاها باید نسبت به انعکاس خدمات عمرانی، فرهنگی و اجتماعی روستاهای خود تاکید بیشتری داشته و آن را در دستور کار خود قرار دهند.
در این جلسه همچنین رئیس ثبت احوال چالوس بر لزوم ثبت به موقع وقایع حیاتی در روستاها تاکید کرد.
شعبانعلی ردایی با گلایه از اینکه در این باره استقبالی از دهیاران بخش مرکزی نشده است، بیان داشت: روستاها در اعلام وقایع حیاتی به ثبت احوال باید همت بیشتری داشته باشند.
وی همچنین تصریح کرد: اگر مشکلات سجلی در روستاها وجود دارد این اداره آمادی برای رفع آن دارد.
ردایی افزود: دفتر ثبت وقایع حیاتی طراحی شده و در صورت واگذاری آن از سوی وزارت کشور به ثبت احوال در اختیار دهیاران قرار خواهد گرفت.
در ادامه مسئول نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش چالوس نیز با اشاره به اینکه سال 91 باید جشن پایان بی‌سوادی در شهرستان چالوس برگزار شود، اذعان داشت: برای بدست‌آوردن آمار و پالایش بی‌سوادان روستاها اعضای شوراها و دهیاران باید به کمک نهضت سواداموزی بشتابند.
نسرین دانش اظهار داشت: همچنین دهیاران جوانان تحصیل‌کرده و بیکار در روستاها را برای آموزش به بی سوادان به نهضت سوادآموزی چالوس معرف کنند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول