اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‏فقیه در سپاه قائم:

فلسفه وجودی سپاه دفاع از انقلاب است

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت: فلسفه وجودی سپاه پاسداران از ابتدای شکل‏گیری نظام اسلامی تاکنون، دفاع تمام عیار از ارزش‏های انقلاب اسلامی بوده است.

فلسفه وجودی سپاه دفاع از انقلاب است
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‏الاسلام جعفر رعایتی امروز در کارگاه آموزش شایستگی‏های پاسداری فرماندهان و مدیران رده‏های سپاه استان سمنان اظهار داشت: سپاه با تمام وجود گوش به فرمان رهبری است و کلید موفقیت پاسداران در مواجهه با دشمنان، معنویت آنان است.
وی افزود: سپاه با سازمان‏های دیگر تفاوت دارد، چرا که فلسفه وجودی سپاه دفاع تمام عیار از ارزش‏های انقلاب اسلامی است.
رعایتی با اشاره به اهمیت پاسداری از ارزش‏ها خاطرنشان کرد: شرط پاسداری مطلوب از ارزش‏ها این است که پاسداران ابتدا نسبت به ارزش‏های انقلاب اسلامی معرفت و شناخت خوبی پیدا کنند.
وی با بیان اینکه پاسداران پس از شناخت ارزش‏ها باید آنها را در حوزه رفتاری خود پیاده‏سازی کنند، تصریح کرد: عامل اصلی برای شناخت صحیح از ارزش‏ها و پیاده‏سازی آنها توجه به معنویت‏افزایی است.
مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه استان سمنان افزود: معنویت‏افزایی پاسداران خود محتاج عواملی است که مهم‏ترین آن اخلاص در اعمال است و اگر پاسداران اخلاص خود را از دست بدهند، اثرگذاری خود را از دست خواهند داد.
وی عامل مؤثر دیگر در معنویت افزایی را توکل و اتکال به خداوند دانست و گفت: متوکل بودن به همراه صبر و استقامت، انسان را در پیاده‏سازی تکالیف شرعی و ارتقا روحیه انقلابی، یاری خواهد داد.
رعایتی در همین زمینه اظهار داشت: پاسداران در عین اینکه باید مراتب اخلاص، توکل و صبر را کسب کنند، باید توسل به ائمه اطهار (ع) را فراموش نکرده و دائما متوسل به ائمه اطهار (ع) باشند.
وی گفت: یاد مرگ موجبات افزایش معنویت را فراهم نموده و مانع از غفلت از آخرت می‏شود.
مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه استان سمنان بیان داشت: ظهور معنویت در رفتار انسان در حسن خلق او بروز می‏کند و حسن خلق موجب افزایش روابط اجتماعی و اعتمادافزایی خواهد شد.
وی تأکید کرد: کلید موفقیت پاسداران در مبارزه مداوم با دشمنان درونی و بیرونی معنویت است و اگر معنویت نباشد، هیچ فرقی بین یک پاسدار و سرباز کشوری دیگر نخواهد بود.
 کارگاه آموزش شایستگی‏های پاسداری به همت تربیت و آموزش کادر و مرکز آموزش عالی امام حسین (ع) سپاه استان سمنان به مدت دو روز در مرکز استان برگزار شد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول