اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ثبت احوال بیرجند خبر داد:

کاهش ازدواج شهرستان بیرجند در سال 90

خبرگزاری فارس: رئیس ثبت احوال شهرستان بیرجند از کاهش ازدواج در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: این مقایسه کاهش 6.48 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال 88 نشان می‌دهد.

کاهش ازدواج شهرستان بیرجند در سال 90
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسین جهانی ظهر امروز در جمع مسئولان شهرستان بیرجند یکی از وظایف اصلی ثبت احوال را ثبت وقایع حیاتی شهرستان در حداقل زمان ممکن عنوان کرد و اظهار داشت: در این زمینه خراسان جنوبی در کشور وضعیت مناسبی را دارد که این حاصل تلاش شورای ثبت وقایع حیاتی است.
وی افزود: ما به صورت هفتگی آمار ولادت‌ها را از بیمارستان‌های استان اخذ می‌کنیم و مدت زمان قانونی برای ثبت ولادت تا 15 روز است.
رئیس ثبت احوال شهرستان بیرجند به آمار شهرستان در پنج ماه نخست سال جاری اشاره کرد و گفت:‌ در مدت مذکور ما شاهد رشد شش درصدی میزان وقایع در شهرستان بیرجند بودیم چرا که در پنج ماه نخست سال 88 در بیرجند یک‌هزار و 835 واقعه ولات ثبت شده است و در سال 90 تاکنون یک‌هزار و 939 واقعه ثبت شده است.
جهانی اظهار داشت: در سال گذشته 554 واقعه ولادت در روستاهای بیرجند ثبت شده بود اما در سال جاری تاکنون 615 واقعه ولادت در روستاها ثبت شده است.
وی به آمار وفات استان در مدت مذکور اشاره کرد و یادآور شد: در سال جاری تاکنون 532 واقعه وفات در بیرجند ثبت شده در حالی که در مدت مذکور سال گذشته 550 واقعه وفات ثبت شده بود.
رئیس ثبت احوال شهرستان بیرجند یکی از دلایل افزایش آمار طلاق در شهرستان بیرجند در مقیاس با سایر شهرستان‌های استان را نبود دفتر ثبت طلاق در شهرستان‌های سربیشه و درمیان عنوان کرد و افزود: آمار ازدواج در این دو شهرستان ثبت می‌شود ولی آمار طلاق انجام نمی‌شود و بخشی از آمار شهرستان ما مربوط به این دو شهرستان است.
جهانی به آمار ازدواج شهرستان اشاره کرد و گفت: در سال جاری تاکنون 2 هزار و 91 واقعه ازدواج ثبت شده است که کاهش 6.48 درصدی را نشان می‌دهد چرا که 200 واقعه ازدواج کمتر نسبت به مدت مشابه سال گذشته تاکنون ثبت شده است.
وی با بیان اینکه در این مدت شاهد رشد سه درصدی در آمار طلاق شهرستان بودیم، تصریح کرد: در سال جاری تاکنون 138 واقعه طلاق ثبت شده است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول