اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

گزارش فارس از بیست‌ویکمین روز نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم؛

از نخستین تفسیر قرآن ویژه جوانان تا آمادگی 14 میلیون جوان برای ازدواج

خبرگزاری فارس: بیست‌و یکمین روز کاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در حالی ادامه یافت که نخستین تفسیر قرآن ویژه جوانان به نمایش در آمد، همچنین مسئول غرفه مشاوره ازدواج در بخش حوزوی نمایشگاه از وجود 14میلیون جوان آماده ازدواج خبر داد.

از نخستین تفسیر قرآن ویژه جوانان تا آمادگی 14 میلیون جوان برای ازدواج
به گزارش خبرنگار باشگاه خبری فارس «توانا»، بیست‌ویکمین روز نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حاشیه‌‌هایی همراه بود:

* همزمان با ایام شهادت امیرالمؤمنین (ع) نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، سیاه‌پوش شده بود و مراسم شب‌ احیاء نوزدهم ماه مبارک رمضان، بعد از ساعات پایانی کار نمایشگاه در فضای باز مصلی برگزار شد.

* بخش آموزش نمایشگاه نوزدهم با فعالیت‌های قرآنی خود ویژه نوجوانان تاکنون بیش از 10 هزار بازدید کننده داشته است. ایجاد کارگاه هنرهای قرآنی، آموزش قرآن نونهالان، مفاهیم و قصه‌گویی قرآنی، کرسی نظارت و مسابقات قرآنی، مدرسه قرآن، قرآن، نماز و عترت و فعالیت‌های قرآنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی از مهم‌ترین فعالیت‌های بخش آموزش در نمایشگاه قرآن است.

* به گفته حجت‌الاسلام یوسفی مقدم، «شهرک قرآن» در قم راه‌اندازی می‌شود و تمام فعالیت‌های پژوهشی، آمزوشی و تبلیغی قرآنی سراسر کشور در این شهرک اداره و ساماندهی خواهد شد.

* «تفسیر قرآن مهر» نخستین تفسیر قرآن ویژه جوانان است که با کلیاتی از سوره‌های قرآن و فضیلت آنها در چند عبارت کوتاه تدوین شده است و در نمایشگاه نوزدهم عرضه شد.

* دو فصلنامه «قرآن و علم» با موضوع‌های مدیریت، حقوق، روش‌ها و گرایش‌های مختلف در بخش حوزوی نمایشگاه قرآن به نمایش درآمد.

* دانشنامه موضوعی مقالات قرآنی با بیش از 7 هزار مقاله در 1400 موضوع طراحی و با پرداختن به معارف قرآن در نمایشگاه قرآن عرضه شده است.

* به گفته حجت ‌الاسلام علی کریمی مسئول غرفه مشاوره ازدواج در بخش حوزوی، براساس آمارها 14 میلیون جوان آماده ازدواج در کشور وجود دارد که نیاز مبرمی به مشاوره ازدواج دارند. وی با اشاره به راه‌اندازی «سایت مشاوره ازدواج» تصریح کرد: روزانه 5 هزار کاربر برای رفع نیازها و مشکلات خود به این سایت مراجعه می‌کنند که در یک سال گذشته بیش از یک میلیون و 100 هزار نفر بازدید کننده داشته است.

*‌ «عوامل دین‌گریزی نوجوانان و جوانان» از مهم‌ترین نشست‌های بخش پژوهش در نمایشگاه نوزدهم بود که با حضور حجت‌الاسلام نقویان شب گذشته برگزار شد.

* روز گذشته استان هرمزگان میزبان دانشگاه‌های پیام نور در بخش دانشگاهی بود که با جمله «خش هندی»، عظمت خداوند در خلیج فارس را برای بازدیدکنندگان خود به نمایش گذاشته بود.

* تاکنون 18 ایده ثبت شده در بخش رسانه‌های دیجیتال نمایشگاه نوزدهم در حال بررسی است که به بهترین ایده‌ بازی‌های رایانه‌ای لپ‌تاپ جایزه داده خواهد شد.

* نوجوانان و جوانان بیشترین مخاطبان بازدید کننده از نمایشگاه نوزدهم با گرفتن عکس‌های یادگاری به صورت رایگان در «غرفه عکس» از خدمات ارائه شده در این غرفه برخوردار می‌شوند.
انتهای پیام/ک
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول