اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‌زمان با برگزاری نمایشگاه صنایع دستی اکو انجام می‌شود؛

جشن ثبت جهانی موسیقی مقامی خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از برگزاری جشن ثبت نمادین موسیقی مقامی استان در یونسکو هم‌زمان با نمایشگاه صنایع دستی کشورهای عضو اکو خبر داد.

جشن ثبت جهانی موسیقی مقامی خراسان شمالی
علی کاظمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با بیان اینکه موسیقی مقامی خراسان شمالی اخیراً در یونسکو ثبت شده است، اظهار داشت: این جشن با حضور مهمانان خارجی و داخلی و همچنین هنرمندان موسیقی این استان برپا خواهد شد.
کاظمی با اشاره به اینکه آمادگی‌های لازم برای برپایی هرچه باشکوه‌تر نمایشگاه صنایع دستی اکو در حال انجام است، گفت: در این نمایشگاه که در محل بوستان ملی بش‌قارداش برپا خواهد شد، 50 صنعتگر خارجی از کشورهای عضو اکو حضور دارند.
وی تصریح کرد: صنعتگران صنایع دستی 31 استان کشور نیز صنایع مختلف دستی خود را به نمایش عموم خواهند گرفت.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی تعداد غرفه‌های پیش‌بینی شده برای این نمایشگاه را بیش از 160 غرفه عنوان کرد و گفت: این غرفه‌ها در فضایی به وسعت 4 هزار و 880 متر برپا شده است.
وی همچنین از برپایی سیاه چادرهای عشایر هم‌زمان با برپایی نمایشگاه صنایع دستی کشورهای عضو اکو خبر داد.
کاظمی با اشاره به اینکه خراسان شمالی از استان‌های عشایر خیز به شمار می‌رود، اظهار داشت: علاوه بر سیاه‌ چادرهای عشایر این استان، سیاه چادرهای عشایر استان‌های گلستان، سیستان و بلوچستان، کهکیلویه و بویراحمد، فارس و سمنان نیز برپا خواهد شد.
وی برپایی غرفه نمایش 65 اثر فاخر صنایع دستی، جشنواره بادبادک‌ها، برپایی مسابقات سوارکاری و کشتی باچوخه و ... را از برنامه‌های جنبی نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی کشورهای عضو اکو عنوان کرد.
نمایشگاه صنایع دستی کشورهای عضو اکو از 20 شهریور به مدت یک هفته در بوستان ملی بش‌قارداش برپا خواهد شد.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول