اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کارگروه اجتماعی بیرجند مطرح شد؛

آگاهسازی بیشتری در مورد ازدواج موقت صورت گیرد

خبرگزاری فارس: اعضای کارگروه اجتماعی شهرستان بیرجند خواستار اطلاع‌رسانی بیشتر و شفاف‌تری در مورد ازدواج‌های موقت و عواقب فرزندان حاصل این نوع ازدواج‌ها در جامعه شدند.

آگاهسازی بیشتری در مورد ازدواج موقت صورت گیرد
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بیرجند پیش از ظهر امروز در جلسه گروه کاری و کارشناسی امور اجتماعی فرمانداری بیرجند اظهار داشت: باید خانواده‌ها در مورد ازدواج موقت اطلاعات بیشتری پیدا کنند تا به آثار و عواقب آن دچار نشوند.
غلامرضا حسین‌پور افزود: یکی از عواقب این نوع ازدواج‌ها در مورد فرزندان حاصل از این ازدواج‌ها هستند که بعضا در آینده دچار مشکلاتی می‌شوند چرا که برخی از این فرزندان بدون شناسنامه هستند و این بی‌هویتی سبب ایجاد مشکلاتی در آینده برای این فرزندان می‌شود.
رئیس مرکز مشاوره امین بیرجند نیز در این جلسه با بیان اینکه باید ریشه‌یابی بیشتری در مورد دلیل ازدواج‌های موقت صورت گیرد، اظهار داشت: با این حال باید توجه کنیم که پیشگیری باید در مورد این کارها صورت گیرد چرا که پیگیری بعد از وقوع جرم مشکلی را حل نمی‌کند.
حسین امینی ادامه داد: مشکلی که در مورد این نوع ازدواج‌ها وجود دارد این است که جامعه ما نتوانسته است ازدواج‌های موقت را قانونمند کند و این عدم قانونمندی ما را دچار حاشیه کرده است.
وی بر روی آگاهسازی و حساس‌سازی خانواده‌ها در مورد این نوع ازدواج‌ها تاکید و کرد و یادآور شد: در خیلی از موارد افرادی که اقدام به این نوع ازدواج‌ها می‌کنند از قوانین این نوع ازدواج‌ها اطلاعی ندارند.
رئیس مرکز مشاوره امین بیرجند تصریح کرد: اگر ریشه‌یابی در مورد تمایل برخی از افراد برای انجام این نوع ازدواج‌ها را انجام دهیم به این نتیجه می‌رسیم که در برخی از موارد افراد به دلیل اینکه خانواده نمی‌‌تواند نیازهای آنها را ارضا کند به این نوع ازدواج‌ها تمایل پیدا می‌کنند.
امینی سخت شدن و تجملاتی شدن ازدواج‌ها را از دیگر دلایل تمایل برخی از جوانان به ازدواج موقت عنوان کرد و گفت: چرا که شرایط ازدواج در جامعه کنونی ما خیلی مشکل شده و سبب ازدواج‌گریزی در برخی از جوانان شده است.
وی با بیان اینکه اکثریت زنانی که حاضر به ازدواج موقت یا صیغه می‌شوند زنان مطلقه هستند، تصریح کرد: این نوع ازدواج‌ها در خیلی از موارد حاصل طلاق‌ است که یکی از معضلات جامعه کنونی ما است.
انتهای پیام‌/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول