اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس راه و ترابری هراز خبر داد:

نصب سوپر ریل بر روی پل‌های محور هراز

خبرگزاری فارس: رئیس اداره راه و ترابری هراز از نصب گاردریل‌های پیشرفته و مدرن (سوپر ریل) بر روی پل‌های بزرگ محور ارتباطی هراز با صرف اعتباری بیش از 5.5 میلیارد ریال خبر داد.

نصب سوپر ریل بر روی پل‌های محور هراز
 به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و ترابری استان مازندران، علی نوریپور بیان داشت: محور ارتباطی هراز به عنوان یک شریان حیاتی برای مازندران است که به طور میانگین بیش از 30 هزار خودرو در آن در حال تردد هستند.
وی خاطرنشان کرد: این اداره در راستای برنامه‌های خود در زمینه افزایش و ارتقای ایمنی این محور اقدام به نصب گاردریل‌های جدید و مدرن به نام سوپر ریل بر روی پل‌های بزرگ این محور تاریخی با صرف اعتباری بیش از 5.5 میلیارد ریال کرد.  
رئیس اداره راه و ترابری هراز با اشاره به این مطلب که این سیستم ایمن‌سازی برای نخستین بار درسطح کشور به اجرا گذاشته شده، ابراز داشت: پل‌های بزرگ «گروازمال» و «سیاه بیشه» از جمله پل‌هایی هستند که این گاردریل‌ها بر روی آنها در حال نصب است. 
این مسئول درباره مزیت‌های گاردریل خاطرنشان کرد: افزایش ضریب ایمنی، سرعت در اجرا، استحکام و دوام زیاد و همچنین مطابقت داشتن با آخرین استانداردهای بین المللی ایمنی از جمله مزیت‌های سوپر ریل‌ها است.
وی تصریح کرد: عملیات اجرایی در حال حاضر به صورت آزمایشی در سطح محور هراز در حال اجرا است.

* آسفالت 100 کیلومتر از محورهای روستایی مازندران 
مدیرکل راه و ترابری استان مازندران گفت: در پنج ماهه نخست سال جاری تا به امروز بیش از 100 کیلومتر از محورهای روستایی استان مازندران با اعتباری بیش از 100 میلیارد ریال بهسازی و آسفالت شد.
سید علی اسد افزود: راه‌های مواصلاتی یکی از عوامل مهم و موثر در توسعه اقتصادی و اجتماعی هر کشور محسوب شده و از این رو راه‌های روستایی به دلیل اتصال روستاها و مناطق روستایی و عشایری به شهرها و مراکز صنعتی میتوانند نقش بسیار مهمی را در جا‌به‌جایی محصولات کشاورزی و دامی ایفا کنند.  
این مسئول در ادامه تصریح کرد: از این رو این اداره کل در راستای فعالیت‌های خود در زمینه ایجاد راه‌های روستایی مناسب در استانی همچون مازندران به دلیل تعدد روستاها اقدامات گسترده‌ای را در دستور کار خود دارد.
مدیرکل راه و ترابری استان مازندران در ادامه با اشاره به نگاه ویژه دولت و وزارت راه به بهسازی محورهای روستایی اضافه کرد: دولت و همچنین وزارت راه و شهرسازی نگاه ویژه‌ای به راه‌های روستایی این استان داشته چرا که معتقدند محورهای مذکور میتوانند توسعه همه جانبه استان در تمامی بخش‌ها به ویژه تولیدات کشاورزی ایفا کرده و از این رو و با پیگیریهای مسئولان استانی و کشوری تا پایان مرداد ماه سال جاری تا به امروز بیش از 100 کیلومتر از محورهای روستایی این استان با اعتباری بیش از 120 میلیارد ریال بهسازی و آسفالت شد.
از 10 هزار و 100 کیلومتر راه‌های موجود در استان مازندران 7 هزار و 766 کیلومتر جزء راه‌های روستایی محسوب میشود.
انتهای پیام/ن30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول