اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام قرائتی:

مرزهای هنر را باید مشخص کنیم

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد اقامه نماز کشور، بدنه جامعه هنری کشور را متعهد به مبانی اسلام دانست و گفت: باید مرزهای هنر را مشخص کنیم تا به بیراهه نرویم.

مرزهای هنر را باید مشخص کنیم
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام محسن قرائتی ظهر امروز در نشست فرهنگی نماز و هنر از برخی سطحی‌نگری‌ها و استفاده‌‌های نادرست از هنر انتقاد کرد و اظهار داشت: یکی از بهترین شاعران، سراینده مثنوی است که در بعضی جاها به انحراف رفته است، عواطف هنرمند و شاعر باید با آموزه‌های قرآن مطابقت کند.
وی بر این نکته که هنر باید در مسیر حق باشد، تاکید و خاطرنشان کرد: اگر هنرمند در مسیر حق نباشد از هنر سوءاستفاده شده است.
قرائتی تاکید کرد: بدنه جامعه هنری کشور را متعهد می‌دانم اما باید مرزهای هنر را مشخص کنیم تا به بیراهه نرویم.
وی افزود: در کشور هنرمند، تحلیل‌گر و روزنامه‌نگار زیاد است اما چون خط کشی وحی و عقل روی آنان نیست از بین رفته اند.
قرائتی از هنرمندان درخواست کرد: زیبایی‌های اسلام را هنرمندانه نشان دهند و افزود: در برخی موارد سلیقه‌های خود را با اسلام در آمیخته‌ایم.
این عالم برجسته شیعه با اشاره به برخی سوءاستفاده‌های افراد از هنر، گفت: عواطف هنرمند و شاعر باید با آموزه‌های قرآن تطبیق پیدا کند.
وی بر تعهد هنرمندان به ارزش‌های والای اسلام تاکید و خاطرنشان کرد: مواظب باشید اکنون که خدا ذوقتان داده است و یک ارزشی را دارا هستید این ارزش را در چارچوبی قرار دهید که روز قیامت رو سفید باشد.
رئیس ستاد اقامه نماز ویژگی‌های هنر اسلامی را ساده، ارزان و ماندگار عنوان کرد و افزود: کارهایمان را رنگ خدایی بزنیم تا ماندگار شوند.
وی اظهار داشت: کوتاه گفتن، ماندگار گفتن و ارزان گفتن این‌ها هنر اسلامی است.
این عالم شیعه مشخصه اصلی هنر برتر را زود فهمیدن و دیر از یاد بردن ذکر کرد و گفت: بسیاری از هنرمندان زحمت می‌کشند اما هنرشان در یک لحظه اثرش از بین می‌رود، سعی کنید پیامی بدهید که این پیام در مغز مخاطب بماند.
قرائتی آثار استاد فرشچیان را یکی از مصداق‌های موجز و ساده خواند و تاکید کرد: هرکسی حق ندارد اسم خودش را هنرمند بگذارد هنر یعنی چیزی که سریع بفهمی و دیر از یادت برود.
 
* مسئولان فرهنگی خراسان رضوی یک سایت خنده حلال ایجاد کنند 
رئیس ستاد اقامه نماز به مسئولان فرهنگی استان خراسان رضوی تاسیس یک سایت خنده را پیشنهاد داد و افزود: ما یاد نداریم بخندیم، عوض آنکه با هم بخندیم به هم می‌خندیم نمی‌توانیم یک خنده حلال به مردم عرضه کنیم.
این عالم شیعه اظهار داشت: ما در هنر خنداندن ضعیف هستیم، مردم می‌خواهند گاهی بخندند، خنده مهم است من اگر یک سایت خنده ایجاد کنم میلیون‌ها جوان مریدم می‌شوند.
وی خنده حلال را خنده‌ای که فرد را دچار غفلت نکند عنوان و خاطرنشان کرد: قرآن کارهایی را که مردم را غافل کند، رد کرده است، قرآن می‌گوید آنهایی که غافلند از چهارپایان بدترند.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول