اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل هنرهای نمایشی:

هنر ابزار مقابله با تهاجم فرهنگی است

خبرگزاری فارس: مدیر کل هنرهای نمایشی گفت: ارتقای هنر و فرهنگ ابزاری قوی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است.

هنر ابزار مقابله با تهاجم فرهنگی است
به گزارش خبرگزاری فارس از لاهیجان، حسین مسافرآستانه شامگاه سه‌شنبه در مراسم اختتامیه دومین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان در دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان، تئاتر را هنری دانست که لحظاتی خاطره‌انگیز را در ذهن تماشاگر ثبت می‌کند.
وی تئاتر را هنری بدون واسطه خواند و تصریح کرد: تماشاگر نکته‌سنج و سخت‌گیر است و این امر رسالت نمایش خیابانی را چند برابر می‌کند.
مدیرکل هنرهای نمایشی کشور برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی شهروند در لاهیجان را نشانه یک همدلی و تعصب در بین مسئولان و دست‌اندرکاران و مردم این شهرستان نامید و افزود: حاصل چنین رخدادی بدون همدلی صورت نمی‌گرفت.
این مسئول ادامه داد: مسئولان لاهیجان در کنار شهروندان تلاش زیادی برای برگزاری جشنواره انجام داده‌اند و در این شهر با قدمت فرهنگی فرصت‌ها را غنیمت شمردند که توصیه می‌شود تا این موضوع به عنوان یک الگو برای دیگر شهرهای کشور مورد توجه قرار گیرد.
مسافرآستانه چنین حرکت‌های هنری و فرهنگی را در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان بسیار تاثیرگذار دانست و تصریح کرد: اگر از هنر برای عشق ورزیدن شهروندان بهره‌ گرفته شود شهروند عاشق فریب هیچ دشمنی را نمی‌خورد.
وی با قدردانی از مسئولان و دست‌اندرکاران جشنواره مذکور در لاهیجان به ویژه از شهردار، شورا، فرماندار و گروه‌های هنری این شهرستان عنوان کرد: اتحاد و همدلی که در شهر لاهیجان بین مسئولان به وجود آمده قابل قدردانی است و امیدواریم این امر آغازگر یک حرکت برای برپایی جشنواره تئاتر شهروند لاهیجان به صورت بین‌المللی باشد.
مدیرکل هنرهای نمایشی کشور ارتقای فرهنگی و هنری را موجب کاهش و حتی به صفر رساندن آسیب‌های اجتماعی خواند و بیان داشت: با حرکتی که هنرمندان در کنار یکدیگر انجام می‌دهند حمایت و پشتیبانی 100 درصدی از این جشنواره صورت می‌گیرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در این مراسم تئاتر را هنری برآمده از آیین‌ها و اسطوره‌ها دانست و گفت: تلاش شهردار و دیگر دست‌اندرکاران لاهیجان در برگزاری این جشنواره قابل قدردانی است.
منصور ایمانی متذکر شد: این امید را می‌دهیم که جشنواره تئاتر شهروند لاهیجان را در تراز بین‌المللی ببینیم و دبیرخانه دائمی جشنواره برای همیشه به نام لاهیجان رقم خورده است.
وی از دیگر شهرداران خواست تا در راستای برگزاری چنین جشنواره‌هایی در شهرهای خود تلاش کنند و اضافه کرد: از شهرداران دعوت می‌کنیم که هنر را به خدمت زندگی مردم آورند و اجازه دهند هنر راه‌گشای زندگی مردم باشد به ویژه تئاتر خیابانی که ماندگارترین تاثیرگذاری را روی مخاطب دارد.
شهردار لاهیجان و دبیر جشنواره تئاتر خیابانی شهروند نیز در این مراسم از تلاش‌های بی‌وقفه دست‌اندرکاران برای برگزاری این جشنواره قدردانی کرد.
رضا کهالی ابراز داشت: برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی شهروند در 12 نقطه از این شهر گردشگر پذیر کاری بسیار سخت بود که با همت تمام دست‌اندرکاران به ویژه شورا و مسئولان صورت گرفت و توانستیم میزبان خوبی برای مسافران و گردشگرهای این شهر باشیم و آبروداری کنیم.
وی با اشاره به اینکه نباید خانواده‌های معظم شهیدان را در این زمینه فراموش کنیم، خاطرنشان کرد: امیدواریم سال آینده با حمایت همه جانبه بتوانیم جشنواره تئاتر خیابانی را باشکوه‌تر برگزار کنیم.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر لاهیجان نیز در این مراسم زبان هنر را شایسته‌ترین ابزار فرهنگی نامید و گفت: هنر با مردمان خود سخن می‌گوید و فرهنگ‌سازی در زمینه‌های مختلف شهروندی را به تجربه می‌نشیند.
جواد تمیزکار با بیان اینکه سال گذشته در جلسه کمیسیون با تئاتری‌ها جرقه برگزاری نخستین جشنواره تئاتر خیابانی زده شد، یادآور شد: نخستین جشنواره سال گذشته با پنج گروه نمایشی بدون چشمداشتی به اجرا گذاشته شد و امسال دومین جشنواره در لاهیجان برگزار شده است.
وی اضافه کرد: در این جشنواره 35 اثر از کشور شرکت داشتند که 16 نمایش در پنج روز در 12 نقطه شهر لاهیجان اجرا شد و روزانه بین چهار تا پنج نمایش اجرا می‌شد.
عضو شورای شهر لاهیجان با قدردانی از مردم فرهنگ‌دوست لاهیجان تصریح کرد: مردم با حمایت خود ما را متوجه کردند که باید این حرکت را ادامه دهیم.
این مسئول برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان به صورت کشوری را یکی از خواسته‌های مهم شورا در این مراسم عنوان کرد و اذعان داشت: امیدواریم قول مصوبه این برگزاری به صورت کشوری از طرف مسئولان امر داده شود.
تمیزکار همچنین از افتتاح سالن روباز تئاتر همت لاهیجان در دهه فجر و مجتمع فرهنگی پارک بعثت این شهر تا پایان سال جاری خبر داد.
در پایان این مراسم از تمام دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی لاهیجان با لوح سپاس و تندیس قدردانی به عمل آمد.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول