اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نمین:

نمین 5800 بافنده دارد

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان نمین گفت: در شهرستان نمین 5 هزار و 800 نفر بافنده صنایع دستی به ویژه در زمینه فرش، گلیم و ورنی وجود دارد.

نمین 5800 بافنده دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید تقی دریتیم صبح امروز در جلسه کار گروه تخصصی اشتغال نمین اظهار داشت: ضروری است برای توسعه کسب و کار خانگی بانک‌ها در راستای ارائه تسهیلات مشاغل خانگی اقدام اساسی انجام دهند.
این مسئول ادامه داد: برای صنایع دستی و گردشگری شهرستان نمین امسال 90 میلیون تومان در نظر گرفته شده است که تقاضا داریم با تجدید نظر در این تقسیم‌بندی‌ها بر اساس ظرفیت‌های شهرستانی این اعتبارات را اعمال و توزیع کنند.
وی بیان داشت: در کنار توسعه صنایع دستی به ویژه تولید گلیم و ورنی نامدار این منطقه با حمایت سرمایه‌گذاران شاهد احداث کارگاه‌های تولید صنایع چوبی و مصنوعات مورد نیاز در این زمینه بودیم به طوری که با اشتغالزایی 250 نفر عملیات احداث کارخانه تولید ورق خام ام‌دی‌اف و اچ‌دی‌اف با 30 درصد پیشرفت کار آغاز شده و در حال انجام است.
فرماندار نمین یکی دیگر از اولویت‌های توسعه صنعتی شهرستان نمین را تکیه بر کاشت تولید و بهره‌وری گیاهان دارویی با هدف بسته‌بندی و عرضه آن به بازارهای داخلی و خارجی دانست و گفت: ارز‌ آوری کسب شده در این زمینه برای منطقه و استان اردبیل بیشتر از صادرات برخی محصولات بی کیفیت و کم اهمیت است.
وی اظهار داشت: در این زمینه 15 هکتار زمین مرغوب به سرمایه‌گذاران طرح واگذار شده تا در تولید گیاهان دارویی و ایجاد بسترهای مناسب اشتغال تلاش کنند.
دریتیم در ادامه از اعطای تسهیلات و واگذاری اعتبارات به توسعه مشاغل خانگی به ویژه در روستاها خبر داد و افزود: پرداخت 2 میلیون تومان تسهیلات برای واحدهای تولیدی هنرهای دستی و صنایع وابسته به آن فرصتی مناسب برای اشتغال جوانان به ویژه بانوان در داخل خانه است.
این مسئول اظهار داشت: در این راستا کارگاه‌های بزرگ تولید صنایع دستی در استان علاوه بر بخش مرکزی در شهر عنبران نیز راه اندازی شده تا با یک حرکت جمعی و گروهی رونق این بخش را شاهد باشیم.
فرماندار نمین در بخش دیگری از سخنان خود به اعمال درجه‌بندی و اولویت‌بندی طرح‌های صنعتی و واحد‌های تولیدی از سوی صنایع و معادن اشاره کرد و افزود: اخیراً با درجه‌بندی الف، ب و ج واحد‌های تولیدی برای جذب سرمایه‌گذاران با مشکل مواجه شده‌ایم که تقاضا داریم با توجه به وضعیت استان، این درجه‌بندی از میان برداشته شود.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول