اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان:

مهم‌ترین مسئله ضعف فرهنگ، کتابخوانی است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با اشاره به اینکه در استان فضای ایجاد شده برای کتابخانه‌ها بالاتر از میانگین کشوری و مطلوب است، گفت: موضوع اصلی ضعف فرهنگ کتاب‌خوانی در کشور و به تبع آن در استان است.

مهم‌ترین مسئله ضعف فرهنگ، کتابخوانی است
 به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، اباصلت سیاح در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی و نهضت مطالعه مفید استان زنجان با اشاره به تطبیق نظرات اعضای حاضر در جلسه با فرمایشات مقام معظم رهبری اظهار داشت: 30 سال است، که اقدام به تئوری‌پردازی در کشور شده است، و دیگر زمان ارائه راه‌کار عملی برای پیشبرد امور از جمله ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی است.
وی با اشاره به تشکیل ستاد پیگیری منویات مقام معظم رهبری در اداره کل کتابخانه‌های استان زنجان افزود: این کار بسیار زیبنده است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان تاکید کرد: در حال حاضر اولویت فرهنگ‌سازی مطالعه باید برای نوجوانان و جوانان باشد.
در ادامه این جلسه شهردار زنجان با اشاره به اینکه در استان زنجان مشکل کتابخانه وجود ندارد، تصریح کرد: ما از فضاهای موجود استفاده درست نمی‌کنیم.
ناصر موسوی یکی از راه‌کارهای گسترش فرهنگ مطالعه را برگزاری مسابقات کتابخوانی در فضاهای باز عنوان و تصریح کرد: این موضوع موجبات جذب مردم به این برنامه‌های فرهنگی را فراهم می‌کند.
وی به کتابخانه هلال احمر اشاره و خاطرنشان کرد: اغلب مراجعان این کتابخانه، با آن همه امکانات دانشجویانی هستند که برای مطالعات پایان ترم به آنجا مراجعه می‌کنند.
شهردار زنجان تاکید کرد: شهرداری آمادگی لازم برای کمک به گسترش فرهنگ کتابخوانی در سطح شهر را دارد.
وی همچنین از برنامه‌های شهرداری برای ایجاد فضای قرائت خانه در پارک‌ها سخن گفت و افزود: شهرداری برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی اقدام به احداث قرائت خانه در بوستان‌ها می‌کند.
در ادامه معاون دانشگاه آزاد زنجان با اشاره به اینکه حرکت‌ها برای ترویج کتاب‌خوانی از بالا به پایین است، گفت: این در حالی است، که قضیه باید برعکس باشد، به طوری که دانش‌آموز باید خواهان برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی باشد، نه اینکه مدیران در صدد القای این موضوع به دانش‌آموز باشند.
 فرشید جعفری اضافه کرد: در کشور طوری القا می‌شود که ما مشکل فضا برای کتاب‌خوانی داریم در حالی که این طور نیست و حداقل در استان زنجان فضای کافی برای کتابخانه‌ها ایجاد شده است.
وی یکی از راه‌کارهای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی را یک کلاس یک کتابخانه دانست و تاکید کرد: باید به آموزش و پرورش در اشاعه این فرهنگ کمک کرد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول