اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره راه و ترابری شهرستان ابهر:

ابهر از 1425 کیلومتر راه هم‌سنگ برخوردار است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره راه و ترابری شهرستان ابهر گفت: ابهر از یک هزار و 425 کیلومتر راه هم‌سنگ برخوردار است.

ابهر از 1425 کیلومتر راه هم‌سنگ برخوردار است
به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، ستار بهرامی عصر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان با بیان اینکه شهرستان ابهر دارای 54 کیلومتر آزادراه است، اظهار داشت: این شهرستان همچنین دارای 101 کیلومتر جاده اصلی، 60 کیلومتر جاده فرعی و 604 کیلومتر راه روستایی است که در مجموع یک هزار و‌ 425 کیلومتر راه همسنگ دارد.
وی تعداد راهدارخانه‌های موجود در شهرستان ابهر را چهار دستگاه اعلام و خاطرنشان کرد: این چهار راهدارخانه شامل راهدارخانه‌های مرکزی مستقر در محل اداره و راهدارخانه آفتاب در کیلومتر 49 آزادراه است.
رئیس اداره راه و ترابری شهرستان ابهر افزود: راهدارخانه عمید آباد کیلومتر 50 جاده ترانزیت و راهدارخانه قره‌آغاج در کیلومتر 17 جاده ابهر ـ قیدار دو راهدارخانه دیگر شهرستان ابهر را شامل می‌شوند.
وی با بیان اینکه وظایف اداره راه و ترابری در دو بخش عمده راهسازی و راهداری خلاصه می‌شود، ابراز داشت: بخش راهسازی شامل احداث و بهسازی راه و بخش راهداری شامل عملیات برف‌روبی، نمک‌پاشی، یخ‌زدایی از سطح راه، نصب علائم قائم و افقی ایمنی، مرمت و توسعه راهدارخانه‌ها و تجهیز ماشین‌آلات‌ است.
بهرامی با اشاره به عملکرد اداره راه و ترابری شهرستان ابهر در سال گذشته تصریح کرد: روکش آسفالت به متراژ 259 هزار و 200 مترمربع، احداث راه اصلی و فرعی به متراژ 2 هزار و 100 متر مربع و احداث 26 کیلومتر راه روستایی از جمله عملکرد این اداره در سال 89 بوده است.
وی افزود: 30 دستگاه احداث پل و آبرو، پنج کیلومتر نصب و تعمیر گاردریل، 400 کیلومتر خط‌کشی، 26 هزار باند - کیلومتر برف‌روبی و 78 هزار باند ـ کیلومتر نمک‌پاشی و یخ‌زدایی از دیگر اقدام‌های صورت گرفته از سوی اداره راه و ترابری شهرستان ابهر در سال گذشته بوده است.
رئیس اداره راه و ترابری شهرستان ابهر با بیان اینکه پروژه‌های سال 89 این شهرستان اعم از ملی و استانی شامل 15 پروژه بود، عنوان داشت: مبالغ اعتباری این پروژه‌ها شامل 17 میلیارد و 679 میلیون ریال از محل استانی، 6 میلیارد و 100 میلیون ریال از محل ملی روستایی و 22 میلیارد و 500 میلیون ریال از محل راه‌های شریانی بوده که در مجموع 46 میلیارد و 279 میلیون ریال برای این پروژه‌ها اعتبار در نظر گرفته شده بود.
وی به پروژه‌های در دست اقدام اداره راه و ترابری شهرستان ابهر در سال جاری اشاره و اضافه کرد: روکش آسفالت آزادراه با مبلغ قراردادی 160 میلیارد ریال، تقاطع غیرهمسطح سه راهی نورین، پروژه راه روستایی فونش‌آباد، راه روستایی امامزاده یعقوب، کردرق، کاکا آباد - برنقور از پروژه‌های در دست اقدام این اداره است.
بهرامی افزود: پروژه‌ راه روستایی بوجی، معبد داش‌کسن، چشین ـ چالچوق، اسدآباد و صائین‌قلعه ـ آزادراه از دیگر پروژه‌های در دست اقدام اداره راه و ترابری شهرستان ابهر محسوب می‌شود.
وی در پایان با بیان اینکه بر هیچ کس اهمیت و نقش راه‌های مواصلاتی در رشد و توسعه جوامع انسانی پوشیده نیست، گفت: در این راستا جایگاه شهرستان ابهر در برخورداری از آزادراه و جاده ترانزیت و راه‌آهن قابل توجه بوده و در مقام دوم بعد از مرکز استان قرار دارد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول