اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون استان یزد:

90 پروژه تعاونی در یزد افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون استان یزد گفت: همزمان با هفته تعاون، 90 پروژه تعاونی در نقاط مختلف استان یزد افتتاح می‌شود.

90 پروژه تعاونی در یزد افتتاح می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، امرالله فلاح‌زاده ظهر امروز در نشستی خبری به مناسبت هفته تعاون با تشریح برنامه‌های این هفته اظهار داشت: دیدار با استاندار و امام جمعه، حضور بر مزار شهدا، برگزاری ششمین جشنواره تجلیل از تعاونی‌های برتر و ... از جمله برنامه‌های هفته تعاون در استان یزد است.
وی افزود: برای برگزاری جشنواره تعاونی‌های برتر استان یزد تاکنون 140 تعاونی ثبت‌نام کرده‌اند که از میان آنها 14 تعاونی برتر انتخاب شده‌اند که چهار تعاونی از این میان رتبه برتر ملی کسب کرده‌اند.
فلاح‌زاده، تعاونی پیشگامان کویر یزد، تعاونی دهیاری‌های شهرستان مهریز، تعاونی خدمات فنی فولاد در صدوق و تعاونی دامدار در ابرکوه تعاونی‌های برتر در سطح کشور شناخته شدند.
وی همچنین از افتتاح 90 پروژه همزمان در سطح استان یزد خبر داد و افزود: 90 تعاونی با سرمایه 10 میلیارد و 800 میلیون تومان و عضویت 859 نفر و اشتغال‌زایی برای 497 نفر در این هفته با حضور مسئولان افتتاح خواهد شد.
فلاح‌زاده خاطرنشان کرد: بیشترین تعاونی‌های قابل افتتاح مربوط به شهرستان‌های طبس، اردکان و مهریز است.
وی با اشاره به آمار قابل قبول بهره‌برداری از شرکت‌های تعاونی در سطح کشور عنوان کرد: در این زمینه یزد پس از استان اصفهان در رتبه دوم قرار گرفته است.
فلاحِ‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 223 درخواست برای تشکیل تعاونی در استان یزد داشتیم که 164 تعاونی تشکیل شد و درخواست 59 تعاونی نیز در دست بررسی است.
وی خاطرنشان کرد: با افتتاح 164 تعاونی یاد شده، 2هزار و 183 فرصت شغلی و ایجاد می‌شود و 950 نفر در این تعاونی‌ها فعالیت می‌کنند که برای تشکیل این تعاونی‌ها 14 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خواهد شد.
مدیرکل تعاون استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: به تازگی 7هزار و 500 نفر در تعاونی‌های سهام عدالت توانسته‌اند برگه‌های سهام عدالت خود را دریافت کنند.
فلاح‌زاده همچنین عنوان کرد: 6هزار نفر عضو تعاونی‌های نوع جدید شده‌اند و 80 تعاونی نیز گواهی‌نامه بین‌المللی خود را دریافت کرده‌اند.
وی یادآور شد: تعاونی‌های استان یزد موفق شدند در سال جاری یک میلیون و 100هزار دلار کالاهای غیرنفتی از استان صادر کنند که در این راستا دو مرکز تجاری در قزاقستان و اربیل عراق افتتاح شده و یک هیئت تجاری نیز به اردن اعزام شده است.
فلاح‌زاده ادامه داد: تا پایان امسال قصد داریم صادرات غیرنفتی تعاونی‌ها را به 6میلیون دلار برسانیم.
وی اظهار داشت: تاکنون 25 تعاونی دانش‌بنیان توسط فارغ‌التحصیلان تاسیس و راه‌اندازی شده و به ازای هر طرح 2میلیارد تومان وام درازمدت و یارانه‌دار به متقاضیان تعلق می‌گیرد.
فلاح‌زاده خاطرنشان کرد: تاکنون چهار مورد از 25 طرح یاد شده به عنوان طرح جدید و نو مصوب شده که این چهار طرح بیشتر در زمینه تولید برق است و در شهرستان‌های یزد، اردکان و ابرکوه راه‌اندازی می‌شود و هم‌اکنون نیز برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند.
مدیرکل تعاون استان یزد همچنین از راه‌اندازی شهرک‌های تعاونی خبر داد و افزود: سه شهرک صنعتی تعاونی شامل نساجی، صنایع دستی و مجتمع گلخانه‌ای مدرن در یزد راه‌اندازی می‌شود که شهرک صنعتی نساجی با 50 هکتار زمین آماده افتتاح است و مقدمات آن انجام شده و پیمانکار به زودی کار خود را آغاز خواهد کرد.
فلاح‌زاده خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح 520 شرکت تعاونی نساجی در این شهرک گنجانده می‌شوند و 3هزار و 200 فرصت شغلی جدید را ایجاد خواهند کرد.
وی مجموع سرمایه‌گذاری در این شهرک صنعتی را 5میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت: تا پایان امسال 50 درصد این تعاونی‌ها در این شهرک مستقر خواهند شد.
مدیرکل تعاون استان یزد همچنین با تشریح مجتمع گلخانه‌ای مهریز بیان کرد: مجتمع گلخانه‌ای مهریز توسط 44 تعاونی فارغ‌التحصیلان رشته کشاورزی راه‌اندازی شده است و به هر تعاونی 3هزار متر زمین تحویل شده و برای هر تعاونی 500 میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شده که در مجموع 10 میلیارد تومان در این زمینه تسهیلات پرداخت ‌می‌شود.
وی یادآور شد: ناحیه صنعتی صنایع دستی نیز در میبد در زمینی به وسعت 50 هکتار راه‌اندازی می‌شود که در این مورد نیز مقدمات کار فراهم شده است.
فلاح‌زاده ادامه داد: البته کار شهرک گلخانه‌ای مهریز به دلیل خشکسالی تعطیل شده و با روش جدید که 65 درصد کاهش مصرف آب را به دنبال داشته است، راه‌اندازی خواهد شد.
وی در بخش دیگری از این نشست با اشاره به اینکه تاکنون 5هزار و 134 تعاونی در استان یزد راه‌اندازی شده است، عنوان کرد: 650هزار نفر در این تعاونی‌ها عضویت دارند و بالغ بر 600 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این شرکت‌ها صورت گرفته و برای 35 هزار نفر نیز در این تعاونی‌ها اشتغال‌زایی شده است.
از 16 تا 19 شهریورماه هفته تعاون تعیین و نامگذاری شده است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول