اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان شمالی تاکید کرد:

مشارکت پزشکان برای احداث بیمارستان تخصصی در خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان شمالی بر مشارکت پزشکان این استان برای احداث بیمارستان تخصصی تاکید کرد.

مشارکت پزشکان برای احداث بیمارستان تخصصی در خراسان شمالی
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ابوطالب شفقت بعد از ظهر امروز در آیین گرامیداشت روز پزشک در خراسان شمالی اظهار داشت: یکی از مشکلات اساسی استان فرار ثروت در بخش درمان است که به دلیل نبود بیمارستان‌های تخصصی، بیماران این استان به استان‌های هم‌جوار مراجعه می‌کنند.
وی تصریح کرد: بر اساس آمار هم‌اکنون بخش زیادی از بیماران استان برای ادامه معالجات خود به مشهد مراجعه کرده و این امر علاوه بر تحمیل هزینه‌های سنگین بیماران، موجب اتلاف وقت و خستگی بیماران و همراهان آنان می‌شود.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی ایجاد بیمارستان‌های تخصصی در استان را موجب جلوگیری از آمد و رفت بیماران استان به استان‌های هم‌جوار برشمرد و گفت: سرمایه گذاری در این بخش بسیار کند بوده، از این رو از پزشکان انتظار می‌رود تا در این زمینه فعالانه مشارکت کنند.
وی با اشاره به اینکه باید به هر شکل ممکن فرار پول از استان گرفته شود، افزود: این استان زمینه‌های بسیار مناسبی را در حوزه تحقیقات و صنایع دارویی دارد.
استاندار خراسان شمالی از دانشگاه علوم پزشکی استان خواست تا برای ایجاد دانشکده داروسازی پیگیری‌های لازم را از طریق وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی انجام دهد.
وی اضافه کرد: با ایجاد این رشته در استان متخصصان و اساتید به استان آمده و موجبات برکات فراوان در حوزه سلامت برای خراسان شمالی خواهند شد.
شفقت همچنین توسعه صنعت در حوزه پزشکی در خراسان شمالی را ضروری عنوان کرد و گفت: با ایجاد مراکز ساخت تجهیزات پزشکی در استان علاوه بر رفع نیازهای این خطه، توان تأمین نیازهای داخلی کشور به این تجهیزات را خواهد داشت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی هم در این آیین رشد شاخص‌های سلامت در استان را برشمرد و گفت: مرگ و میر نوزادان در استان هم‌اکنون به 20 دهم درصد کاهش یافته که نسبت به قبل با کاهش زیادی مواجه بوده است.
محمدرضا مجدی همچنین درصد زایمان‌ها توسط افراد دوره دیده را در استان 98 درصد عنوان کرد و افزود: برای پوشش صد درصدی زایمان‌ها توسط افراد دوره دیده در خراسان شمالی برنامه‌های خوبی از سوی دانشگاه علوم پزشکی تدوین شده است.
وی در ادامه از فعال شدن تمام خانه‌های بهداشت طبق طرح وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در استان خبر داد و گفت: در این راستا 26 خانه بهداشت جدید در مناطق روستایی راه‌اندازی شده و هم‌اکنون 371 خانه بهداشت در مناطق روستایی فعال هستند.
مجدی همچنین تعداد مراکز بهداشتی روستایی را 48 مرکز عنوان کرد و افزود: 23 مرکز نیز در شهرهای این استان فعال است.
وی در ادامه طرح‌های جدید دانشگاه علوم پزشکی استان برای ارتقای سلامت را برشمرد و گفت: بر همین اساس ایجاد مدارس مروج سلامت در سال تحصیلی جاری در دستور کار این دانشگاه قرار گرفته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه در اجرای این طرح 300 آموزشگاه در سطح استان ساماندهی شده است، خاطرنشان کرد: طرح مروج سلامت در قالب 8 آیتم به اجرا در می‌آید.
رئیس شورای هماهنگی نظام پزشکی خراسان شمالی هم در این نشست اظهار داشت: جامعه پزشکی استان با وجود مشکلات در جامعه خدمات رسانی کرده و در این مسیر کوتاهی نداشته‌اند.
محمد حسین انصاری‌مود با اشاره به جایگاه جامعه پزشکی کشور در طول تاریخ گفت: آنچه که بوعلی سینا را از سایر اطباء متمایز ساخته، سجایا و خصایص حمیده این انسان بزرگ بوده است.
وی با بیان اینکه جامعه پزشکی پویاتر از همیشه به افق‌های دور می‌نگرند، تصریح کرد: طی سال‌های گذشته سازمان نظام پزشکی دچار تغییر و تحول شده و امروز در اجرای برنامه پنجم انتظار می‌رود تا با این سازمان و پزشکان به گونه‌ای رفتار شده تا ارزش خدمات اطبا به جایگاه واقعی خود برسد.
انصاری‌مود جلوگیری از ارائه سوبسید در بخش سلامت به جامعه را موجب جلوگیری از فرار مغزها برشمرد و گفت: اکنون به دلیل این رویکرد در برخی از تخصص‌ها استان دچار حسرت و کمبود است.
بر پایه این خبر، در این آیین از پزشکان نمونه در بخش‌های نظام پزشکی، علوم پزشکی، خدمات درمانی و بیمارستان‌ نظامی قدردانی شد.
همچنین در این آیین از کوروش فیروزه و علی یوسفی به عنوان پزشکان نمونه کشوری تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول