اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قزوین در مجلس:

شاخص‌ها جایگزین نظر افراد در انتخاب مدیران شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه انتخاب مدیران ما در بسیاری اوقات تحت تأثیر عوامل دیگری قرار میگیرد که این عوامل کارآمدی نظام را تخریب کرده و رضایت مردم را کاهش میدهد؛ نظر محمد ابوترابی نباید ملاک انتخاب باشد بلکه شاخص‌های باید ملاک انتخاب باشد.

شاخص‌ها جایگزین نظر افراد در انتخاب مدیران شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام سید محمد حسن ابوترابیفرد ظهر امروز در مراسم افتتاح ساختمان حج و زیارت استان قزوین که در سالن اجتماعات اداره کل راه و ترابری قزوین برگزار شد، بیان کرد: یکی از راه‌های ارزیابی جایگاه مکاتب و ادیان، بررسی و تحلیل احکام و دستوراتی است که در مکاتب و ادیان گوناگون ارائه شده است.
وی ادامه داد: شما با یک نگاه به دستورات عبادی و برنامه‌های سیاسی مکاتب گوناگون میتوانید یک ارزیابی درستی از جایگاه علمی، عقلانی و تربیتی آن دین یا مکتب به دست آورد و شاید کمتر از این منظر، ادیان و مکاتب بررسی شوند.
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در دین اسلام احکام عبادی و سیاسی فراوانی داریم که هر کدام اگر بررسی شود به حقانیت دین اشراف مییابید، اگر جهاد را در اسلام بررسی کنید نشان میدهد این مکتب برای دفاع از ارزش‌های انسان، توحیدی و ارزش‌های امت اسلام، بیتفاوت نیست و در برابر تهاجم بیگانه فکر و اندیشه‌ای دارد.
وی افزود: اگر نماز عبادی و سیاسی جمعه را بررسی کنید، میبینید این مکتب از چه عمق و شادابی برخوردار است که یک روز در هفته اجتماع مسلمین با محوریت مهم‌ترین عبادت یعنی نماز صورت میگیرد و در این نماز امام جماعت به جای دو رکعت نماز، دو خطبه ایراد کرده و به بررسی مسائل امت اسلام میپردازد و این نماز چقدر از عمق و محتوا برخوردار است.
ابوترابی با اشاره به حج توضیح داد: یکی از برنامه‌های دین اسلام، حج است که نشان میدهد تدوین کننده این برنامه چه نگاهی به وحدت امت اسلامی دارد به طوری که از اقصا نقاط عالم مسلمینی که دارای توان مالی، جسمی و فکری هستند در این حرکت حضور مییابند.
وی تصریح کرد: این حرکت تأثیر بسزایی در رونق اقتصادی دنیای اسلام، رشد فرهنگی و سیاسی امت اسلام دارد و در اقصا نقاط عالم خانمی که توان مالی مییابد و امنیت دارد بدون اجازه همسرش بر او واجب است در این مراسم شرکت کند.
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم توجه به حقیقت حج تصریح کرد: یکی از چهره‌های سیاسی اروپایی میگوید وای به حال غیر مسلمانان، اگر مسلمانان معنای حج را بفهمند، این حرکت انقلابی را ایجاد میکند؛ هر کدام از برنامه‌ها در حج نظیر احرام، طواف خانه کعبه، حضور در عرفات و غیره تحول عظیم و انقلاب فکری و سیاسی است و حال اگر با مدیریت قدرتمند این حرکت انجام شود و مسلمانان در حاشیه این مراسم بنشیند برای وحدت امت اسلام در عرصه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی فکر کنند، تحولی میشود.
وی تأکید کرد: در تمام این برنامه یک حکم دیده نمیشود که مورد امضای فطرت عقلانی انسان نباشد، تمام احکام اسلام با فطرت بشر و عقل، روح و جسم هماهنگی دارد و بین احکام عبادی هماهنگی کاملی با روح انسان وجود دارد و این انطباق با فطرت، یک برهان قاطع بر حقانیت دین مبین اسلام است.
ابوترابی با اشاره به لزوم خدمت به زائران خانه خدا گفت: زائران مصداق روشن مهمان خدا هستند و کسانی که افتخار خدمت به زائران را مییابند سعادتی یافته‌اند بنابراین باید با طهارت و با نشاط و دنیایی از اعتقاد خادم زائران بود و برای آنها احترام قائل شد، تا حقوق آنها ذره‌ای آسیب نبیند و بیاحترامی واقع نشود.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت تجربه در مدیریت اظهار کرد: ما باید هیچ مدیری را در مسئولیتی قرار ندهیم مگر اینکه سطوح قبلی مدیریتی را طی کرده باشد و هرجا فاصله گرفتیم بدانیم، آسیب دیدیم و این باید قاعده قطعی در انتخاب و انتصاب مدیران باشد و تجربه مدیریت بهترین پشتوانه موفقیت است.
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی افزود: عقبه تجربه کمک کرده و اینگونه است که مدیر خطا نمیکند، این تجربه طولانی امروز پشتوانه سکان‌داری این نهاد کلیدی در نظام است.
وی اعلام کرد: اینکه ما در سال جاری حدود 800 هزار زائر عمره داشتیم بیانگر  شاخص توانایی و ظرفیت اقتصادی کشور است و کشوری با 70 میلیون جمعیت، یک هفتادم آن اعزام شده و اگر ظرفیت اعزام بیشتر باشد این تعداد چند برابر افزایش مییابد و خدماتی که در حج و زیارت ارائه میشود در بالاترین کلاس ممکن در کشور عربستان است.
ابوترابی تأکید کرد: ما اعتقاد داریم این ظرفیت در جمهوری اسلامی، بیان کننده این است اگر ما در مسیر تبدیل قدرت اقتصادی بزرگ قدم برداریم در کوتاه‌ترین زمان قدرت اقتصادی مهم در قاره آسیا میشویم و باید از این ظرفیت استفاده کنیم.
وی با تقدیر از مدیر حج و زیارت استان قزوین اظهار کرد: در انتخاب مدیران باید از همه توان برای انتخاب بهترین‌ها استفاده کرد متأسفانه انتخاب مدیران ما در بسیاری اوقات تحت تأثیر عوامل دیگری قرار میگیرد که این عوامل کارآمدی نظام را تخریب کرده و رضایت مردم را کاهش میدهد، نظر محمد ابوترابی نباید ملاک انتخاب باشد، شاخص‌های باید ملاک انتخاب باشد و ملاکها باید معیار باشد و بهترین‌ها باید انتخاب شوند و اگر این امر در کشور ما اتفاق بیفتد با تحول عظیم در حوزه کارآمدی روبه‌رو میشویم و رشد معناداری شاهد خواهیم بود.
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی  خاطر نشان کرد: ان‌شاالله در هر کجا هستیم در راستای انتخاب بهترین در واگذاری مسئولیت‌ها تلاش کنیم.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول