اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل ‌اداره مسکن و شهر‌سازی استان کرمانشاه خبر داد:

احداث 70‌ ‌هزار واحد مسکن مهر در کرمانشاه

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل مسکن و شهر‌سازی استان کر‌مانشاه گفت: 70هزار واحد مسکن مهر ‌شهری و روستایی در استان کرمانشاه در حال ساخت است.

احداث 70‌ ‌هزار واحد مسکن مهر در کرمانشاه
به گزارش خبر‌گزاری فارس از کرمانشاه، حبیب‌الله چاغروندی‌ در صد و ششمین جلسه شورای مسکن که ‌ظهر امروز در استانداری بر‌گزار شد، افزود‌: میانگین پیشرفت مسکن مهر استان 57 در‌صد است و روند منفی که در رشد پروژه‌ها دیده می‌شود به علت آن است که 31 شهریور 90 را برای اتمام‌ پروژه‌ها مشخص کرده بودیم که بر‌اساس صحبتی که با استاندار شده است زمان تحویل پرو‌ژه‌ها تمدید می‌شود.
وی با اشاره به این‌که 70 هزار مسکن مهر شهری و روستایی در استان در حال ساخت است، ادامه داد:‌ یک هزار و 292 واحد از پروژه‌های در حال ساخت مسکن مهر متعلق به افراد زیر‌پو‌شش بهزیستی و کمیته امداد است و به موجب بند 97 قانون بودجه سال 90 و جز دال ماده 39 قانون بر‌نامه توسعه پنجم این افراد از پرداخت هزینه‌های عوارض انشعاب آب‌، برق‌، گاز‌، عوارض شهرداری و صدو‌ر کارت پروانه برای یک بار معاف هستند‌.
چاغروندی اضافه کرد‌: برای جلو‌گیر‌ی از راکد شدن ساخت پروژه‌ها متقا‌ضیان باید برای دادن سهم آورده خود اقدام کرده و پیمانکاران تمهیدات لازم را برای کار در زمستان فراهم کنند تا با شروع بارندگی با مشکلی روبه‌رو نشوند‌.
مدیر‌کل ‌اداره مسکن و شهر‌سازی استان کرمانشاه با اشاره به آخرین وضعیت ارائه تسهیلات ‌بانکی‌ مسکن مهر گفت‌: اعتبار سال 90 با تاخیر وارد سیستم اجرایی شد و تسهیلات بانکی نیز با تاخیر به متقا‌ضیان داده شده است؛ وضعیت تسهیلات‌ مسکن مهر از ماه گذشته در کشور حل شده است و هم‌اکنون در پرداخت تسهیلات بانکی مشکلی نداریم‌.
وی خاطر‌نشان کرد‌: بعضی از تعا‌‌ونی‌های مسکن مهر‌ متقا‌ضیانی دارد که انصراف داده‌اند لذا تاکید می‌‌شود که تعاونی‌ها افراد جدید‌ی را که ثبت نام کرده‌اند بدون اتلاف وقت جا‌یگزین‌ کنند‌.
چا‌غروندی اظهار داشت: یارانه‌های مسکن مهر به زودی وارد استان می‌شود و تلاش ما این است که بیشتر‌ین سهم یارانه‌ها را به پرو‌ژه‌های مسکن مهر اختصاص دهیم‌.
وی با اشاره به اینکه در هر شهر از کشور با توجه به محل ساخت مسکن مهر نما‌ها‌یی طراحی می‌‌شود‌، افزود:‌ مسکن مهر هر شهر نماد خا‌صی دارد و حتما باید به تایید مسکن و شهر‌سازی و نظام مهندسی برسد.
طهماسب نجفی سر‌پرست دفتر فنی استانداری نیز در این جلسه گفت‌: نقشه‌های اجرایی باید به تایید نظام مهندسی بر‌سد در غیر این صورت هیچ‌‌‌گونه عذر و بهانه‌ای پذیر فته نمی‌شود‌.
فر‌مانده کنگاور نیز در این جلسه با توضیح آخرین مشکلات وضعیت مسکن مهر این شهرستان گفت‌: به علت تاخیر در دادن تسهیلات بانکی و همچنین‌ سهم آورده متقا‌ضیان‌، روند رشد پرو‌ژه‌های این شهر‌ستان کند شده است و در زمان‌بندی مقرر کار به اتمام نمی‌رسد لذا در خواست می‌کنیم که تاریخ تحویل پروژه‌ها تمدید شود.
اردشیر عزیزی افزود‌‌:‌ 2 میلیارد تومان سهم آورده متقاضیان به صورت یارانه در دور دوم سفر ریاست جمهور تصویب شده بود ولی ما هنوز این یارانه را دریافت نکرده‌ایم. 
وی ادامه داد‌: بعضی از افراد ثبت‌نام شده مسکن مهر انصراف داده‌اند لذا باید متقا ضیان جدید‌ را جایگزین کرد.
عزیزی تصریح کرد: همچنین طرح نمای پروژه مهر دشت کنگاور هنوز ابلاغ نشده است‌.
فر‌ماندار قصر‌شیرین نیز در این جلسه‌ با بیان آخر‌ین وضعیت‌ پرو‌ژه‌های مسکن مهر این شهر‌ستان گفت‌: مسکن مهر قصر شیرین در 4 پروژه فعالیت می‌کند و با توجه به اینکه 2 پروژه در دست پیمانکار نبوده و افراد خود مشغول ساخت آن هستند، مشکلی نداریم.
حسین پروین تصریح کرد‌: به علت اختلاف اعضای شرکت ساخت پرو‌ژه 300 واحدی مسکن مهر قصر شیرین، این پروژه تعطیل است و این امر باعث بی اعتمادی مردم شده است به طوری که 50 نفر از متقا‌ضیان آن انصراف داده‌‌اند‌.
وی اضافه کرد‌: پیمانکار پرو‌ژه 96 واحدی قصر شیرین نیز مکتوب به مسکن و شهر‌سازی اعلام کرده است که نمی‌تواند کا را ادامه دهد لذا‌ در‌‌خواست می‌کنیم که پرو‌ژه را از دو طبقه به یک طبقه تقلیل دهیم.
گفتنی است؛ در این جلسه مصوبات 105 جلسه شورای مسکن نبز بررسی شد‌.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول