اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر مسکن و شهرسازی خبر داد:

بازسازی بافت فرسوده 95 هزار واحد مسکونی در کشور

خبرگزاری فارس: معاون وزیر مسکن و شهرسازی از بازسازی و نوسازی 95 هزار واحد مسکن در دو سال 88 و 89 در کشور خبر داد.

بازسازی بافت فرسوده 95 هزار واحد مسکونی در کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مجید کیان‌پور بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در سالن اجتماعات مسکن و شهرسازی گیلان با اشاره به نخستین سفر خود پس از معاونت وزیر مسکن به گیلان اظهار داشت: این سفر در قالب بهسازی عمران است.
وی اولویت این سفر را در بافت فرسوده و تسهیلات پرداختی در این راستا عنوان کرد و افزود: از سال 88 و 90 حدود 2 هزار واحد مسکونی به بانک معرفی شدند و تسهیلات خود را دریافت کردند که از این تعداد، حدود 711 واحد به افتتاح رسیده و یک‌هزار و 300 واحد باید تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.
معاون وزیر مسکن و شهرسازی ادامه داد: امیدواریم از این تعداد، 700 واحد با پرداخت تسهیلات تا سه ماه آینده و 600 واحد باقی مانده نیز تا پایان سال جاری مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
وی سهیمه بازسازی بافت فرسوده سال 90 در گیلان را 2 هزار واحد اعلام کرد و گفت: این واحدها به صورت شناور است و هر گاه سهمیه این استان تکمیل شد هیچ محدودیتی برای پرداخت تسهیلات و سهمیه نداریم.
کیان‌پور اضافه کرد: هر میزان تعداد متقاضی استفاده از تسهیلات برای احیا و بهسازی بافت فرسوده باشد در نظر گرفته می‌شود و از طریق بانک‌های عامل که تعهد پرداخت دارند انجام می‌شود که همکاری خوبی بانک سپه و ملی در این زمینه دارند.
وی با بیان اینکه در دو سال 88 و 89 نوسازی و بهسازی بافت فرسوده تعداد 95 هزار واحد در دست اقدام بود، خاطر نشان کرد: از این تعداد، 35 هزار واحد از محل اعتبارات خودمالک و 60 هزار واحد آن در قالب تسهیلات بانکی بوده است.
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران اذعان داشت: در سال جاری علاوه بر بانک مسکن بانک‌های سپه و ملی نیز در حال حاضر همکاری خوبی دارند و امیدواریم بانک‌های رفاه، ملت و صادرات نیز با تعهدی که در این زمینه برای آنها ایجاد می‌شود تسهیلات خوبی در بخش بافت فرسوده پرداخت کنند تا کمک قابل توجهی به نوسازی و بهسازی این بافت‌ها صورت گیرد.
وی درباره محدوده شهری رشت بیان داشت: 14 هزار و 670 هکتار محدوده شهری رشت است که از این تعداد حدود 717 هکتار بافت فرسوده وجود دارد و حدود 2 هزار هکتار به صورت حاشیه‌نشینی و سکونت‌گاه‌های غیر رسمی است که کار مطالعاتی آن انجام می‌شود.
کیان‌پور با اشاره به اینکه طرح بهسازی و نوسازی این حاشیه‌نشین‌ها توسط شرکت عمران و بهسازی شهری ایران تهیه شده  است، افزود: این طرح به مراجع ذی‌ربط رسیده است.
وی اذعان داشت: طرح بهسازی و نوسازی بافت فرسوده برای شهرستان لنگرود و 14 شهر دیگر در گیلان نیز در دست تهیه است و 90 درصد این طرح‌ها در لاهیجان، بندر انزلی و تالش تهیه شده و امیدواریم هر چه سریع‌تر به اتمام برسد که برای بررسی ارسال کنیم تا به تصویب برسد.
معاون وزیر مسکن و شهرسازی به بازدید خود از محور بازگشایی میدان صیقلان به خیابان تختی رشت اشاره کرد و اظهار داشت: تا به امروز وزارت مسکن و شهرسازی حدود 25 میبلیارد تومان روی این محور سرمایه‌گذاری انجام داده و کار تملک و بازگشایی آن صورت گرفته است.
وی ابراز داشت: حدود یک میلیارد تومان نیز برای بازگشایی محور منتهی به حرم مطهر آقا سید جلاالدین اشرف در آستانه‌اشرفیه سرمایه‌گذاری شده که امیدواریم بقیه تعهدات انجام شود تا محورها سریع‌تر بازگشایی شود و ترافیک روان‌تری صورت گیرد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول