اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

باحضور جمعی از مسئولان؛

مدرسه 15 خرداد طبس افتتاح شد

خبرگزاری فارس: مدرسه راهنمایی دخترانه بنیاد 15 خرداد طبس واقع در فاز دوم شهرک امیرالمؤمنین (ع) این شهر رسماً به بهره‌برداری رسید.

مدرسه 15 خرداد طبس افتتاح شد
به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، مدرسه راهنمایی دخترانه بنیاد 15 خرداد طبس که کار احداث آن از سال 1384 آغاز شده است، بعدازظهر امروز افتتاح شد و از ابتدای مهر ماه امسال قابل بهره‌برداری است.
این مدرسه با اعتبار اولیه 2 میلیارد و 450 میلیون ریال در زمینی به مساحت 6 هزار و 989 مترمربع و با زیربنای 700 مترمربع احداث شده است.
این مدرسه دارای بخش‌های مختلفی مانند کلاس، نمازخانه، آزمایشگاه، کارگاه و ... است که در فاز دوم شهرک امیرالمؤمنین (ع) طبس واقع است.
فرماندار شهرستان طبس در مراسم افتتاح این مدرسه طی سخنانی خطاب به معلمان گفت: درس خواندن مطلوب تنها کسب نمره عالی نیست، بلکه لازم است مسائل اعتقادی نیز مدنظر قرار گرفته و در کنار تدریس علم به موضوعات دینی، اخلاقی و به‌ویژه حجاب نیز توجه شود.
عزیز بهزادی همچنین از مدیر آموزش و پرورش شهرستان طبس و تمامی افرادی که به هر روش در احداث مدرسه راهنمایی 15 خرداد طبس تلاش کرده‌اند تقدیر کرد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان طبس هم در این مراسم اظهار داشت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، به‌منظور زدودن غبار جهل، بی‌سوادی و محرومیت، نهضت بزرگ مدرسه‌سازی در کشور شکل گرفت.
غلامحسین طاهری ادامه داد: به لطف الهی، توجه مسئولان و همت بلند مردم شریف و خیراندیش، علی‌رغم پراکندگی جمعیت در طبس اما سرانه فضای آموزشی در این شهرستان قابل قبول است.
وی بیان کرد: در هیچ کدام از روستاهای شهرستان طبس مشکل کمبود فضای آموزشی وجود ندارد و آموزش و پرورش طبس در حال بهسازی و بازسازی فضاهای آموزشی فرسوده در روستاها است.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان طبس با اشاره به اینکه بافت شهری طبس با انفجار جمعیت مواجه است افزود: راهبرد آموزش و پرورش شهرستان طبس احداث مدارس در بافت شهری طبس به‌ویژه در شهرک زیباشهر و فاز دوم شهرک امیرالمؤمنین (ع) و بهسازی مدارس موجود در بافت قدیمی شهر است.
وی عنوان داشت: بسیاری از مردم طبس با بذل مالشان و مدرسه‌سازی زمینه تحصیل و رشد نسل آینده را فراهم می‌کنند و علاوه بر این شهرستان طبس از کمک خیران حقوقی نیز برخوردار است.
طاهری ادامه داد: از مجموع شش واحد آموزشی احداث شده به‌وسیله بنیاد برکت در استان یزد، سه مورد در شهرستان طبس بوده که به بهره‌برداری رسیده است و همچنین چند فضای بزرگ آموزشی نیز در طبس به‌وسیله آستان قدس رضوی احداث شده است.
وی اضافه کرد: بنیاد 15 خرداد نیز در تمام نقاط ایران و به‌ویژه در مناطق روستایی اقدام به احداث مدرسه می‌کند که تاکنون مدرسه راهنمایی پسرانه روستای دشت‌غران و آموزشگاه بنیاد 15 خرداد اسلام‌آباد واقع در پشت اداره هواشناسی طبس به‌وسیله این بنیاد احداث شده و مدرسه راهنمایی دخترانه بنیاد 15 خرداد نیز سومین فضای آموزشی احداث شده به‌وسیله این بنیاد در طبس است.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان طبس یادآور شد: 30 درصد از مجموع هزینه احداث مدرسه راهنمایی دخترانه بنیاد 15 خرداد طبس به‌وسیله بنیاد 15 خرداد پرداخت شده است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول