اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جشنواره شعر و قطعات آئینی یزد برگزار میشود

خبرگزاری فارس: هفتمین جشنواره شعر و قطعات ادبی و آئینی جوانان مساجد کشور با عنوان گلدسته‌های سپید در سه رشته شعر، نثر ادبی و داستان نویسی در یزد برگزار می‌شود.

جشنواره شعر و قطعات آئینی یزد برگزار میشود
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از روابط عمومی کانون‌های مساجد استان یزد، در بخش شعر شرکت‌کنندگان در این رشته باید آثار خود را در دو بخش شعر نو و شعر کلاسیک به دبیرخانه استان ارسال کنند و در بخش نثر ادبی نیز (منظور از نثر ادبی در این جشنواره ‌نثر شاعرانه با رعایت موارد فنی ادبیاتی است)، اثر ارسالی نباید بیشتر از سه صفحه A4 باشد.
بر اساس این گزارش، در بخش داستان نویسی آثار ارسالی نباید کمتر از 10 صفحه و بیشتر از 30 صفحه A4 باشد و آثار باید به صورت تایپ شده و در یک روی کاغذ A4 ارسال شوند و از ارسال مقاله و یا خاطره خودداری شود.
علاقمندان به شرکت در جشنواره می‌توانند آثار خود را با موضوعات آزاد دینی، آئینی و انقلابی با تاکید بر اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، فضایل اخلاقی، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و نیز اماکن و مناسک دینی (به ویژه مسجد و نماز) به دبیرخانه‌های استانی تحویل دهند.
همه شرکت‌کنندگان در جشنواره می‌توانند با شرکت در بخش ویژه، آثار خود را با موضوع غدیر‌ و ‌امام علی (ع) به دبیرخانه‌های استانی ارسال کنند و آثار راه یافته به مرحله کشوری نیز به صورت ویژه و جداگانه مورد بررسی و داوری قرار می‌گیرد.
شرکت‌کنندگان می‌توانند حداکثر دو اثر را برای شرکت در جشنواره ارائه کنند و آثار غیر مرتبط با موضوعات جشنواره از داوری و شرکت در جشنواره حذف می‌شوند.
دبیرخانه دائمی جشنواره بزرگ جوانان مساجد کشور به منظور جهت دهی و غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نیز استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری در راستای جذب بیشتر و بهتر آنان به مساجد، جشنواره شعر و قطعات ادبی و آئینی با عنوان "گلدسته های سپید" را برگزار می‌کند.
شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقمند به داستان نویسی، شعر و ادبیات فارسی، حضور پر نشاط تر اعضای کانون‌ها در فعالیت‌ها و عرصه‌های مختلف ادبی کشور، کشف و شناسایی استعدادهای برتر ادبی فعال کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در قالب ایجاد رقابت سالم، ترغیب و تشویق مدیران کانون‌ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه‌ای فعال در امور ادبی، آشنایی بیشتر مردم و مسئولان با استعدادها و ظرفیت‌های ادبی موجود در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و تولید آثار فاخر ادبی در حوزه معارف دینی، ولایی و انقلابی از اهداف برگزاری این جشنواره است.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول