اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

البسه‌فروشان تاناکورا مهاباد ساماندهی میشوند

خبرگزاری فارس: ساماندهی البسه‌فروشان معروف به تاناکورا در مهاباد، محکومیت قاچاقچی مشروبات الکلی به شش ماه و دستگیری قاتل فراری در میاندوآب از جمله اخبار حوادث آذربایجان غربی است.

البسه‌فروشان تاناکورا مهاباد ساماندهی میشوند
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه به نقل از دادگستری آذربایجان غربی دادستان عمومی و انقلاب مهاباد گفت: البسه‌فروشان معروف به تاناکورا در مهاباد ساماندهی می‌شود.
صمد حضرتی اظهار داشت: بازارچه تاناکورای شهرستان مهاباد از لحاظ اقتصادی، بهداشتی و حقوق کیفری به عنوان یک معضل بزرگ در شهرستان محسوب میشد که دادستانی برنامه‌ای برای تبدیل آن به یک صنف منظم و پاکسازی از هرگونه تجمع البسه‌فروشان در محل‌های جرم‌خیز تنظیم و اجرا کرد.
وی ادامه داد: دادستانی یکی از برنامه‌های خود را بر حذف، تعدیل و یا انتقال البسه‌فروشان تاناکورا را به مغازه‌های جدیدالاحداث عنوان کرد.
این مقام قضائی اظهار داشت: طی عملیات اجرایی تمام آلونکها و چادرهای موجود که چهره شهر را نامناسب جلوه میداد برچیده و به مغازه‌های جدیدالاحداث بدون هیچگونه مشکلی منتقل شدند.
حضرتی گفت: بعد از این اقدام البسه‌فروشان دست دوم موسوم به تاناکورا با نصب پلاکارد از دستگاه قضایی به خاطر اقداماتش در جابه‌جایی بازار البسه‌فروشان به مجتمع تجاری جدیدالاحداث تقدیر و تشکر کرد.

* محکومیت قاچاقچی مشروبات الکلی به شش ماه
دادستان عمومی و انقلاب بوکان گفت: قاچاقچی مشروبات الکلی به شش ماه حبس و پرداخت بیش از 6 میلیارد و 891 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.
محمد گل‌حسینی افزود: از یک قاچاقچی مشروبات الکلی مقدار 3 هزار و 918 قوطی و بطری انواع مشروبات الکلی کشف و ضبط شده بود که توسط دادگاه به شش ماه حبس و تحمل 60 ضربه شلاق تعزیری محکوم شد.
وی در ارتباط با مقدار جریمه نقدی گفت: این مقدار جریمه نقدی معادل پنج برابر قیمت عرفی مشروبات مکشوفه است.

* دستگیری قاتل فراری در میاندوآب
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی از دستگیری یک قاتل فراری در میاندوآب خبر داد.
رسول النقیپور اظهار داشت: پس از وصول گزارشی مبنی بر قتل زنی با ضربات چاقو در شهرستان میاندوآب ماموران پلیس آگاهی این شهرستان موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی با بررسی محل وقوع جرم و جوانب مختلف موضوع بر احتمال قتل این زن به دست برادرش پی بردند.
النقیپور افزود: در تحقیقات پلیس مشخص شد متهم پس از قتل خواهرش متواری شده است.
وی یادآورشد: پس از انجام کارهای اطلاعاتی برای شناسایی محل اختفای این متهم نامبرده در یک اقدام غافلگیرانه توسط ماموران پلیس آگاهی دستگیر و به مقر پلیس هدایت شد.
رئیس پلیس آگاهی استان با اشاره به اعترافات متهم مبنی بر مظنونیت متهم به خواهرش خاطرنشان کرد: شکهای بیمورد زمینه‌ساز بروز ناهنجاریهای اجتماعی و خانوادگی به ویژه قتل است که میتوان با بررسی جوانب مختلف و همکاری با پلیس از بروز این گونه فجایع جلوگیری کرد.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول