اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

فرمانداران شاخص‌های عقب‌ماندگی مناطق را احصا کنند

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل از فرمانداران خواست تا در یک فرصت زمانی 20 روزه تمام شاخص‌های توسعه‌یافتگی و عقب‌ماندگی مناطق خود را احصا کنند.

فرمانداران شاخص‌های عقب‌ماندگی مناطق را احصا کنند
سید حسین صابری در حاشیه جلسه ستاد برنامه‌ریزی و ‌توسعه روستایی و عشایری استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اراده دولت و مجلس را در اجرایی شدن ماده 194از قانون یادآور شد و اظهار داشت:‌ ما با این اقدام زمینه و فرصت اشتغال، آبادانی و رونق اقتصادی روستاها را فراهم می‌آوریم تا جلوی موج مهاجرت‌ها از روستاها به شهرها گرفته شود.
وی بیان داشت: هر گونه بی‌توجهی به روستاها مطابق با اهداف نظام نظیر محرومیت‌زدایی و عدالت‌محوری نیست چرا که امروز در جبهه سازندگی کشور به عمران و آبادانی روستاها و مناطق محروم بیش از هر زمان دیگر نیاز داریم.
استاندار اردبیل اضافه کرد: همان گونه که در حال حاضر تمام روستاهای استان از نعمت برق و تلفن برخوردار هستند در پنج سال آینده نیز باید مشکل آب شرب، گاز و بسیاری از عوامل فقر آفرین در روستاها برطرف شده و ریشه فقر خشکانده شود.
وی تصریح کرد:‌ همان گونه که دولت خدمتگزار در اجرای کارآمد هدفمندی یارانه‌ها، بهینه‌سازی سوخت و ده‌ها طرح دیگر با اقدامی انقلابی موفق عمل کرده است در حوزه عمران روستایی نیز می‌توان با کاری انقلابی اقدامی ماندگار و فاخر انجام داد که کمتر تصور محقق شدن آن می‌رود.
صابری با اشاره به دو درصد اعتبار در اختیار معاون رئیس جمهور برای ارتقای شاخص‌های توسعه مناطق کشور از فرمانداران خواست تا در یک فرصت زمانی 20 روزه تمام شاخص‌های توسعه‌یافتگی و عقب‌ماندگی مناطق خود را احصا کنند تا در نیمه دوم سال از محل اعتبارات در اختیار معاون رئیس جمهور برای ارتقای شاخص‌ها استفاده شود.
وی ابراز داشت:‌ اگر در شهرستانی شاخص بهره‌مندی از راه مناسب روستایی کمتر از میانگین کشوری است و یا در گاز‌رسانی،‌ تامین آب شرب و سایر شاخص‌های عمران روستایی عقب‌ماندگی داریم از محل 2 هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار در اختیار معاون رئیس جمهور می‌توانیم این کمبود‌ها و کسری‌ها را جبران کنیم.
این مسئول در پایان اظهار داشت:‌ اولویت ما در این شاخص‌ها در کنار بحث راه و آب روستایی توجه به شاخص آموزش، ‌بهداشت و خدمات روستایی و دهها شاخص تعیین شده دیگر است تا با ارزیابی و مشخص شدن آمار و ارقام درست بتوانیم از محل دو درصد اعتبارات در اختیار معاون رئیس جمهور سهم استان را مطالبه کنیم.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول