اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر هماهنگی جهاد کشاورزی قزوین خبر داد:

توزیع کندوی عسل بین زنان روستایی قزوین

خبرگزاری فارس: مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی قزوین از توزیع 150 فروند کندوی زنبور عسل بین زنان روستایی این استان خبر داد.

توزیع کندوی عسل بین زنان روستایی قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، علی درجانی اظهار داشت: در راستای ترویج و گسترش پرورش زنبور عسل 150 فروند کندوی زنبور عسل در بین زنان روستایی این استان توزیع شده است.
وی ادامه داد: هدف از توزیع این کندوها شناسایی، حمایت و زمینه‌سازی برای ایجاد اشتغال زنان روستایی در بخش کشاورزی با تأکید بر افزایش توان اقتصادی و کارآیی آنان است، همچنین اجرای آموزش‌های ترویجی، فنی و مهارتی و بازدید داخل و خارج از استان در زمینه پرورش زنبور عسل ویژه زنان روستایی برگزار شده است.
مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین عنوان کرد: پس از واگذاری کندوی زنبور عسل در بین بهره‌برداران، هر ماه کارشناس موضوعی برای نظارت و آموزش انفرادی به روستاهای زیرپوشش طرح اعزام می‌شوند.
وی یادآور شد: طی پنچ سال گذشته بیش از 50 نفر از زنان روستایی زیرپوشش پرورش زنبور عسل در استان قرار گرفته‌اند.
بر اساس این گزارش مسئول حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان البرز با اشاره به مشاهده آفت مینوز برگ گوجه فرنگی در شهرستان البرز توضیح داد: مینوز برگ گوجه فرنگی از جدی‌ترین و مهمترین آفات گوجه فرنگی و سیب زمینی در دنیا محسوب می‌شود و از نظر اقتصادی دارای اهمیت بالایی بوده به طوری که خسارت این حشره روی محصول گوجه فرنگی بین 50 تا 100 درصد است.
شیما میررحیمی اعلام کرد: شهرستان البرز دارای 800 هکتار مزارع گوجه فرنگی است و سه مزرعه به عنوان پایلوت انتخاب و تله‌های دلتا به همراه فرمون مینوز برگ گوجه فرنگی در این مزارع نصب شد.
وی یادآور شد: با توجه به بررسی و پایش به عمل آمده در این مزارع مشاهده شد که تله‌ها در فاصله زمانی یک هفته مقادیر زیادی از یک پروانه را جلب کرده است که با انتقال به مرکز تحقیقات کشاورزی، مینوز برگ گوجه فرنگی است.
مسئول حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان البرز رعایت تناوب زراعی و جمع‌آوری زواید و باقیمانده محصول از مزرعه پس از برداشت را برای مبارزه با این حشره مفید دانست.
وی خاطر نشان کرد: استفاده از فرمون جنسی به همراه تله‌های مناسب و استفاده از تله‌های دلتا به همراه فرمون آفت از روش‌های مختلفی برای ردیابی و شکار حشرات این آفت است.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول