اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جهت حمایت از تولیدکنندگان عسل واقعی؛

اداره بهداشت عسل‌های بی‌کیفیت را جمع‌آوری کند

خبرگزاری فارس: مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان گفت: اداره بهداشت باید در جهت حمایت از تولیدکنندگان عسل واقعی استان اصفهان، محصولات بی‌کیفیت و نامرغوب را از بازار جمع‌آوری کند.

اداره بهداشت عسل‌های بی‌کیفیت را جمع‌آوری کند
علی جهازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار در اصفهان بیان داشت: سازمان تعاون روستایی استان اصفهان متولی تولیدکنندگان عسل است، در نتیجه این سازمان در جهت رفع مشکلات این نوع تولیدکنندگان و برخورد قانونی با تولیدکنندگان عسل تقلبی در بازار پیگیری‌هایی را انجام داده است.
وی ادامه داد: سازمان تعاون روستایی در جهت حمایت از تولیدکنندگان عسل، یک جلسه آسیب‌شناسی و بازنگری مسائل و مشکلات این قشر برپا کرده است.
مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان افزود: در حال حاضر بازار توزیع و فروش عسل‌های تقلبی بسیار گرم بوده و برای حل این مشکل و جلوگیری از فعالیت‌های این قشر، قانون و ضمانت اجرایی لازم وجود ندارد، بنابراین با توجه به نبود مصوبات اجرایی دست دلالان برای فروش این نوع محصولات تقلبی در بازار باز بوده است.
وی با اشاره به جلسه رسیدگی به مشکلات تولیدکنندگان عسل اظهار داشت: در این جلسه نتیجه‌گیری شد که اتحادیه زنبورداران استان اصفهان به عنوان شاکی خصوصی نسبت به تنظیم دادخواست و دریافت حق قانونی تولیدکنندگان عسل اقداماتی انجام دهند.
جهازی به پیشنهادات ارائه شده در این جلسه اشاره کرد و تصریح کرد: نظرات پیشنهاد شده مهم در این جلسه عبارت بود از این که متخلفان در زمینه عسل مشمول تعزیرات قانونی و پرداخت جرایم سنگین شده، صدا و سیما نسبت به معرفی عسل واقعی و بیان استانداردهای آن اقداماتی انجام داده، کمیته نظارتی با حضور نمایندگانی از سازمان بازرگانی، جهاد کشاورزی، دامپزشکی، مرکز بهداشت، اتحادیه و غذا و دارو تشکیل شده و نسبت به نظارت و پیگیری مصوبات و اجرایی کردن آنها اقداماتی انجام دهند.
وی از دیگر دیدگاه‌های مطرح شده در این جلسه سخن گفت و بیان کرد: در این جلسه مقرر شده اداره بهداشت نسبت به جمع‌آوری عسل‌های بی‌کیفیت و نامرغوب اقداماتی انجام داده، یک آزمایشگاه تخصصی جهت مشخص کردن عسل واقعی از عسل تقلبی ایجاد شده، تولیدکنندگان واقعی شناسایی و دفترچه‌ای برای فعالیت‌های آنها تهیه و تنظیم شود و همچنین بسته‌بندی عسل تنها از طریق شرکت‌های زیر پوشش اتحادیه زنبورداران انجام شود.
مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان ادامه داد: تهیه یک برچسب با نامی مشخص که نشان‌دهنده کیفیت و نوع عسل بوده و مورد تائید اداره دامپزشکی و بهداشت باشد و مصرف‌کنندگان قادر به شناسایی عسل واقعی از تقلبی باشند، یکی دیگر از موارد پر اهمیت و از موارد پیشنهادی این جلسه بوده است.
وی از دریافت مجوز برای زنبورداران و تولیدکنندگان عسل نام برد و افزود: در جلسه حل مشکلات تولیدکنندگان عسل پیشنهاد شد مجوز زنبورداری تنها از طریق درخواست کتبی اتحادیه‌ها و تایید نظام صنفی شهرستان صادر شود.
جهازی اضافه کرد: در این جلسه پیشنهاد شد در استانداردهای تعریف شده آزمایشگاه‌های تعیین کیفیت عسل بازنگری صورت گرفته و برندهای تقلبی نیز جهت برخورد با آنها به تعزیرات حکومتی و دادگستری معرفی شوند.
وی گفت: باید اعتباری جهت خرید عسل تولیدکنندگان واقعی به اتحادیه و تشکل‌های پرداخت شود تا اینکه این افراد ناچار نباشند محصولات خود را به دلالان به فروش برسانند.
مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان تصریح کرد: سازمان تعاون روستایی استان اصفهان مقرر کرده  که تا پایان ماه مبارک رمضان جلسه‌ای به مدت چهار ساعت با حضور مسئولان موجود در جلسه اول از قبیل استانداری، دامپزشکی، معاونت غذا و دارو استان، جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی، محیط زیست، بهداشت، بازرگانی، صدا و سیما و آزمایشگاه برای رسیدن به یک نتیجه مطلوب در جهت حمایت از تولیدکنندگان عسل استان اصفهان برگزار کند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول