اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی تالش خبر داد:

تولید 1650 تن عسل در تالش

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی تالش از تولید یک‌هزار و 650 تن عسل از 73 هزار کلنی زنبور عسل خبر داد.

تولید 1650 تن عسل در تالش
به گزارش خبرگزاری فارس از تالش، جابر تجارتی شامگاه دوشنبه در حاشیه بازدید از مزارع زنبور عسل تالش به ‌مناسبت هفته دولت با اشاره به مشکلات زنبورداران تالشی در جمع خبرنگاران به مشکلات زنبورداری اشاره کرد و اظهار داشت: اگر حمایت جدی از بخش زنبورداری مانند اعطای تسهیلات ارزان قیمت، تامین نهاده از جمله شکر از طریق اتحادیه زنبورداران انجام نگیرد و صنایع تبدیلی و بسته‌بندی توسعه نیابد حرفه زنبورداری در گیلان و شهرستان تالش با چالش مواجه می‌شود. 
وی با اشاره به کاهش تولید عسل در تالش، افزود: امسال یک‌هزار و 650 تن عسل از 73 هزار کلنی زنبور عسل به ارزش اقتصادی 58 میلیارد ریال تولید شده است.
مدیر جهاد کشاورزی تالش با بیان اینکه این شهرستان رتبه نخست استانی در تولید عسل و رتبه سوم کشوری را دارد، گفت: عسل تولید شده در این شهرستان علاوه بر استقبال بازار داخلی از کشورهای حاشیه حوزه آسیای میانه و برخی از کشورهای اروپایی نیز متقاضی خرید دارد. 
این مسئول با اشاره به مشکلات بسته‌بندی مدرن عسل در تالش، تصریح کرد: هنوز صنایع تبدیلی و بسته‌بندی مناسبی در این شهرستان برای بسته‌بندی و فرآوری عسل برای صادرات ندارد. 
تجارتی به ایجاد صنایع بسته‌بندی عسل در تالش اشاره کرد و بیان داشت: در حال حاضر وجود برخی از مشکلات مانند نامنظم بودن بسته‌بندیهای این محصول و عدم توجه به اهمیت عسل سبب شده تا صادرات آن بسیار کاهش یابد.
وی خاطرنشان کرد: عسل در طولانی کردن عمر و حفظ قدرت و توان انجام کار در سنین بالای انسان‌ها مؤثر است. 
این مسئول به خواص محصول عسل اشاره کرد و ادامه داد: این ماده زرین، غنی و فوق‌العاده محصول معجزه ‌آسای زنبـورهای عسل است و جایگزین مناسبی برای شکر سفید به شمار میرود.
این مسئول با بیان اینکه خواص عسل مانند دیگر مواد غذایی به کیفیت آن بستگی دارد، متذکر شد: کیفیت عسل از اهمیت بالاتری برخوردار است، زیرا گرده‌هایی که به پاهای زنبور عسل میچسبند خاصیت درمانی آنها در گیاهان مختلف متفاوت است. 
تجارتی محصولات تولیدی زنبورداران را عسل، موم، بره موم، گرده، ژله رویال و پرورش ملکه برشمرد و اذعان داشت: سالانه بیش از یکهزار و 650 تن عسل در تالش توسط زنبورداران تولید میشود. 
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول